Többször volt szó róla, hogy a BMW mivel készül berúgni az ajtót az elektromos autók gyártása terén. Valljuk be őszintén, a mostani elektromos autóik sem rosszak, azonban a Neue Klasse padlólemez érkezésével új szintre lépnek az elektromos BMW-k.
A Neue Klasse padlólemezről érdemes tudni, hogy a közeljövő BMW-i mind erre a platformra fognak megépülni. Úgy tervezték meg a bajorok a Neue Klasse padlólemezt, hogy a belsőégésű hajtáslánctól a tisztán elektromos változatig mindegyikkel kompatibilis. Az elektromos hajtáslánc tekintetében már a 6. generációs technológiáról beszélhetünk, mely részletei egyelőre nem ismertek. Az új platform ismérvei lesznek a hosszú hatótávot adó akkutechnológia, a kiváló üzemi és töltési értékek (800 V, 350 kW), könnyű tömeg, maximális skálázhatóság (2-X7-es sorozat méretig bezárólag) és persze a fenntartható forrásból származó alapanyagok.
Pletykák eddig is voltak arról, hogy mikor és milyen autóban fog debütálni az új technológia, ám ezúttal maga a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse beszélt ezekről. Zipse is csak megerősítette a korábbi szóbeszédeket, tehát 2025-ben érkezik az első ilyen BMW és rögtön a márka egyik legnépszerűbb és leginkább keresett autójában, a 3-as sorozatban üdvözölhetjük. Nekünk, magyaroknak pedig külön öröm, hogy az új technológiát először a BMW debreceni gyárában fogják előállítani.
„Amikor piacra kerül (a padlólemez), a 3-as sorozat szegmensére fogunk koncentrálni. Szerintünk abban az időpontban a piac olyan méretűvé fejlődik, hogy észszerű lesz az a döntés: csak egy hajtáslánc legyen ebben az architektúrában.”
A 3-as sorozat már most is abban a szerencsés helyzetben van Kínában, hogy létezik belőle tisztán elektromos változat. Ezt sajnos máshol nem lehet megvenni, pedig igény bizonyára lenne az i3 eDrive35L néven bemutatott autóra máshol is.
Zipse alábbi szavaiban pedig az is benne van, hogy a BMW folyamatosan változó jövőképében az elektromos meghajtás egyre inkább fókuszba kerül. Végső soron talán végre az elektromos járműveket tekintik az egyetlen előremutató útnak, hiszen a Neue Klasse a teljes kínálatot képes magára húzni, méret tekintetében mindenképpen.
„A Neue Klasse a középső autós szegmens modelljeivel indul, de természetesen később továbbiak is csatlakoznak. A Neue Klasse a jövő modellválasztékának alapja lesz – a nagy volumenű szegmenstől az exkluzív, nagy teljesítményű modellekig.”