Hatalmasat bővült a Tesla saját Supercharger töltőhálózata

0

A Tesla folytatja a Supercharger hálózatának globális bővítését és az előző évhez képest erőteljes növekedést ért el az új telepítések számában.

A kezdetek óta tudja minden elektromos autó tulajdonos, hogy a rendelkezésre álló töltőhálózat az egyik legfontosabb tényező ahhoz, hogy a technológia minél zökkenőmentesebben tudja elfoglalni helyét a mai autós világban.

A Tesla Supercharger pedig pontosan ezt az állást tudja rendkívül nagy mértékben megkönnyíteni. A Tesla tulajdonosoknak nem kell ezt részletezni. A hálózat egyik legjobb jellemzője az, hogy folyamatosan fejlesztés alatt áll, legyen szó éppen a töltési teljesítményről, vagy a töltőpontok számáról. Utóbbi tényezőről tudunk most mesélni egy kicsit bővebben.

Kezdjük a 2022-es év első negyedévével, ami alatt 248 új állomás készült el, ezek összesen 2159 új csatlakozási ponttal bővítették a hálózatot. Átlagosan 8,7 töltőcsatlakozó várja átlagosan világszerte a Teslásokat (és egyes helyeken más márkák e-autóit is).

Összességében az alábbiak a negyedéves jellemzők:

  • 248 új állomás (84 százalékkal több létesítés, mint tavaly ilyenkor)
  • 2159 új töltőcsatlakozó (74 százalékkal több létesítés, mint tavaly ilyenkor)

Az alábbi grafikán jó pár negyedévre visszamenőleg meg lehet tekinteni, hogy az adott időszakban mennyi töltőpont létesült a Supercharger állomás hálózatában.

Jelenleg az alábbi számok várják a tölteni vágyókat:

  • 3724 töltőállomás (38 százalékos növekedés)
  • 33 657 csatlakozó (37 százalékos növekedés)
  • Átlagosan 9 csatlakozó állomásonként (0,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban)

Jöjjön egy újabb grafikon, ami a hálózat bővülését mutatja meg nagyon szépen. Összességében az elmúlt 3 évben négyszeresére nőtt a hálózat.

Végül egy kis játék a számokkal. Ha minden egyes töltő 100 kW átlagos teljesítménnyel töltene egyszerre, akkor 3,3 GW teljesítményt tudnának felmutatni. Jelenleg két verzió létezik a SuC töltőkből: V2 (150 kW teljesítmény) és V3 (250 kW teljesítmény). Az első (V1) Superchargerek 120 kW-al tudtak tölteni, ami az akkor jellemző 40-50 kW-os DC villámtöltőkhöz képest is brutális volt.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!