A viszonylag gyengécske február után a márciust szép eredménnyel zárta a kínai NIO elektromos autógyártó. Míg 2022 februárjában csak minimálisan tudtak több autót eladni, mint egy évvel korábban, a március egészen más eredményt mutatott.
Ha a számokat nézzük, akkor elmondható, hogy 9985 darab új NIO elektromos autó került a tulajdonosaihoz. Mindez 38 százalékkal több, mint 2021 februárjában.
Tovább erősíti a NIO pozícióját az is, hogy pár hete elstartolt Kínában az ET7 szedán értékesítése, ami tovább növeli a NIO számait. Ha már típusok, nézzük is meg, melyikből mennyi fogyott a múlt hónapban:
- ES6 (5-üléses SUV): 5064 darab (61 százalékos keresletnövekedés)
- EC6 (Az ES6 kupé verziója): 3032 darab (18 százalékos keresletnövekedés)
- ES8 (7-üléses SUV): 1726 darab (13 százalékos keresletnövekedés)
- ET7: 163 darab (új modell)
- Összesen: 9985 (38 százalékos keresletnövekedés)
Eltelt 3 hónap a 12-ből, így mindenképp érdemes már megnézni, hogy eddig mit tett le a NIO az asztalra 2022-ben:
- ES6: 13 620 darab
- EC6: 7644 darab
- ES8: 4341 darab
- ET7: 163 darab
- Összesen: 25 768 darab
A kereslet tehát folyamatosan nő a NIO modelljei iránt és hamarosan egy újabb játékos is belép a pályára, ez pedig az ET5 szedán. Ha valami, akkor ez az elektromos autó is biztosan népszerű lesz, hiszen a szedán forma hagyományosan kedvelt Kínában. Egy jó elektromos hajtáslánccal kombinálva pedig napjaink bombasikere lehet a tavaly decemberben bemutatkozott modell. A legfontosabb ismérvek közé tartozik a három kapacitás közül kiválasztható akkupakk, amiből a legnagyobb 150 kWh-s lehet.
- 75 kWh – 550 kilométer
- 100 kWh – 700 kilométer
- 150 kWh – 1000 kilométer
Ha pedig a gyártói kapacitás is elég lesz, akkor az európai nyitással igazán nagyot durranthat a NIO, hiszen az ES8 után elhozza nekünk az ET7 és ET5 szedánokat is, melyek népszerűségét csak tovább növelheti majd az akkucseretelep európai bemutatása és kiterjesztése.