Közel tízezer elektromos autót adott el a NIO a múlt hónapban

0

A viszonylag gyengécske február után a márciust szép eredménnyel zárta a kínai NIO elektromos autógyártó. Míg 2022 februárjában csak minimálisan tudtak több autót eladni, mint egy évvel korábban, a március egészen más eredményt mutatott.

Ha a számokat nézzük, akkor elmondható, hogy 9985 darab új NIO elektromos autó került a tulajdonosaihoz. Mindez 38 százalékkal több, mint 2021 februárjában.

Tovább erősíti a NIO pozícióját az is, hogy pár hete elstartolt Kínában az ET7 szedán értékesítése, ami tovább növeli a NIO számait. Ha már típusok, nézzük is meg, melyikből mennyi fogyott a múlt hónapban:

  • ES6 (5-üléses SUV): 5064 darab (61 százalékos keresletnövekedés)
  • EC6 (Az ES6 kupé verziója): 3032 darab (18 százalékos keresletnövekedés)
  • ES8 (7-üléses SUV): 1726 darab (13 százalékos keresletnövekedés)
  • ET7: 163 darab (új modell)
  • Összesen: 9985 (38 százalékos keresletnövekedés)

Eltelt 3 hónap a 12-ből, így mindenképp érdemes már megnézni, hogy eddig mit tett le a NIO az asztalra 2022-ben:

  • ES6: 13 620 darab
  • EC6: 7644 darab
  • ES8: 4341 darab
  • ET7: 163 darab
  • Összesen: 25 768 darab

A kereslet tehát folyamatosan nő a NIO modelljei iránt és hamarosan egy újabb játékos is belép a pályára, ez pedig az ET5 szedán. Ha valami, akkor ez az elektromos autó is biztosan népszerű lesz, hiszen a szedán forma hagyományosan kedvelt Kínában. Egy jó elektromos hajtáslánccal kombinálva pedig napjaink bombasikere lehet a tavaly decemberben bemutatkozott modell. A legfontosabb ismérvek közé tartozik a három kapacitás közül kiválasztható akkupakk, amiből a legnagyobb 150 kWh-s lehet.

  • 75 kWh – 550 kilométer
  • 100 kWh – 700 kilométer
  • 150 kWh – 1000 kilométer

Ha pedig a gyártói kapacitás is elég lesz, akkor az európai nyitással igazán nagyot durranthat a NIO, hiszen az ES8 után elhozza nekünk az ET7 és ET5 szedánokat is, melyek népszerűségét csak tovább növelheti majd az akkucseretelep európai bemutatása és kiterjesztése.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!