Új padlólemezzel érkeznek a jövő elektromos Hyundai modelljei

0

Új, tisztán elektromos padlólemezt dob piacra a Hyundai IMA név alatt, mely a dél-koreai gyártó szerint az E-GMP továbbfejlesztett platformja.

A múlt hét egyik nagy híre volt, hogy a dél-koreai Hyundai mire készül az évtized végig bezárólag. Mindezt a 2022 CEO Investor Day forum nevű rendezvényen mondta el Jaehoon Chang vezérigazgató, akinek mondanivalóját az alábbi cikkben szedtük össze.

A fenti cikkből kiderül, hogy a Hyundai nem szán nagyon hosszú életutat a most létező és a vállalat legmodernebb elektromos autóinak otthont adó E-GMP padlólemeznek. Ugyanis egy új, egységes padlólemezen dolgozik már most a Hyundai, melynek fő célja pont az E-GMP leváltása. Ám az aktuális szereplő nem tűnik el nyomtalanul, hiszen az IMA (Integrated Modular Architecture) padlólemez alapjait pont ez adja.

Az IMA padlólemez 2025-ben kerül bemutatásra és az első modellek, melyek erre épülnek, szintén a premierrel egyezően várhatóak. Eddig ennyit tudtunk, azóta felkerült a Youtube-ra a teljes (bő fél órás) prezentáció, így némi extra betekintést nyerhetünk ezzel a Hyundai terveibe, az IMA kapcsán:

Az újdonságra a jövő Hyundai és Genesis modelljei építkeznek. A Kia esetében még nem nyert egyértelmű megerősítést az IMA leendő alkalmazása, pedig már az ő terveiket is ismerjük, amikkel az évtized végig készülnek.

Az új IMA padlólemez célja, hogy még szélesebb körű járműpalettát legyen képes lefedni, kezdve a kis városi autókon át az olyan egyedi igényekre szabott járművekig (PBV – purpose-built vehicle), mint például a sofőr nélküli önvezető autók. Ez így egy rendkívül széles kör, de ha összehozza a Hyundai, akkor azzal további hatalmas összegeket spórolhat meg a gyártáson. Az új konfigurációkkal akár 30-35 százalékos költségcsökkenés is lehetséges, ráadásul az ilyen technológiával készülő autók tömege szintén ugyanilyen mértékben csökkenhet.

A fő hangsúly az egységesítésen van. Ezért az IMA nem csak a padlólemez képében egységes, hanem kész hajtáslánc variánsokból lehet választani, melyeket egyszerűen csak be kell építeni.

Ez konkrétan 9-féle akkupakkot jelent (Cell-to-pack) és 5, különböző darabszámú és teljesítményű elektromos motor konfigurációt. Mint fentebb látható, a Hyundai 5 különböző motor fejleszt 200 mm-es maggal (és változó hosszúsággal). Az invertereket és a további komponenseket pedig integrálni fogják egyetlen egységgé. Az 5 konfigurációból 4 a 800V-os feszültségen alapul majd, míg 1 megmarad 400 V-on, ezt a már említett MPV-kategóriás autók kapják meg.

Végezetül a fenti képen is látható akkukémiákról is szó esett. Ennek értelmében az IMA padlólemez 9 akkupakk konfigurációjából 6 mehet a személyautós üzletág modelljeibe (NCM és LFP kémiákkal) és 3-féle a PBV-kategóriás autókba. A szilárdtest akkumulátorokkal csak az évtized vége után számol a Hyundai.