14 tisztán elektromos modellt dob piacra a Kia 2027-ig

0

A Hyundai nemrég állt elő a maga tervével arra vonatkozóan, hogy miként képzeli el a következő néhány évet. Továbbá mit fog tenni azon célja elérése érdekében, melynek értelmében 2030-ra a globális elektromos autós piac 7 százalékát akarja magáénak tudni.

Az ilyen megmozdulások után a Kia is előáll a maga verziójával és ez most is így történt. Kia Investor Day néven tartotta meg a Kia azt a konferenciát, amin a rövid és középtávú terveiket ismertették. Nem fog senki meglepődni, hogy a Kia is 2030-ig mutatta be azokat a törekvéseket, melyek az elektromos meghajtású autók térnyerését mutatják. A belsőégésű motor nagyon hamar ki fog kopni a márka kínálatából.

A konferencián Ho Sung Song vezérigazgató beszélt arról, hogy a Kia 2030-ig 14 új tisztán elektromos modellel kíván megérkezni a piacra 2027-ig. és 2030-ra már évi 1,2 millió eladott autóval számolnak globálisan.

A Kia 2023-tól évente legalább két tisztán elektromos modell bevezetését tervezi, amivel végül 2027-re a 14 ilyen autóból álló teljes kínálat elérésére törekszik. A Kia korábbi terve az volt, hogy 2026-ig 11 modellt mutat be, ám most meglepő módon két elektromos pickuppal is bővül az elektromos portfólió. Az egyik egy dedikált „stratégiai modell” a feltörekvő piacok számára, a másik pedig egy belépő szintű darab lesz. Utóbbira úgy vélem, hogy különösen nagy lesz az igény.

Jövőre az egyik nagy dobás az EV9 bemutatkozása lehet majd, ami egy igen méretes SUV. A 0-100 km/h gyorsulás itt meglesz 5 mp alatt, míg a hatótáv várhatóan 540 km körül alakulhat. A töltési időkkel sem majd sokat szenvedni, hiszen egy alkalmas töltőn 6 perc alatt érkezik meg 100 km megtételéhez szükséges energia.

Esett még némi szó az akkumulátorokról is. A Kia számításai szerint az igényük a cellákra 2030-ig 119 GWh környékén alakul majd éves szinten. Az akkumulátorokat bár jelenleg külsős gyártóktól vásárolják, ennek ellenére tetszetős ígéret hangzott el a Kia elektromos modelljeibe szánt akkuk tekintetében az évtized végig. 50 százalékkal nagyobb energiasűrűség, 40 százalékkal kisebb áron.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!