Közel 2,5 millió hálózatról tölthető autót értékesítettek Európában

0

A Tesla Model 3 volt a legnépszerűbb modell, míg a Volkswagen Csoport szerezte meg a legnagyobb piaci részesedést az autóipari csoportok között Európában.

Február első napjaiban járunk, de egy utolsó visszatekintés erejéig ránézünk a 2021-es év eladásaira. Ezúttal a tavalyi év európai eladási vonatkozásait tudjuk megnézni. Ezekben a számokban benne lesznek a magyar adatok is. Bennük az a 661 darabos Kia e-Niro készlet, mellyel a típus tavaly kiérdemelte hazánkban a legnépszerűbb elektoros autó címét.

Mielőtt rákanyarodnék a teljes 2021-es évre, érdemes még megtekinteni a tavalyi év utolsó hónapját, vagyis a decembert. Akkor Európában 280 241 darab elektromos autót adtak el, amivel gyakorlatilag a 2020-as év ezen hónapját sikerült újra idézni. Csupán 0,3 százalékos az eltérés, konkrétan akkor 281 171 darabot adtak el. Hajtáslánc szerint az alábbi volt a megoszlás:

  • BEV – Tisztán elektromos autók: 181 641 darab (7 százalékos növekedés, 19 százalékos piaci részesedés)
  • PHEV – Plug-in Hibridek: 98 600 darab (13 százalékos növekedés, 10 százalékos piaci részesedés)
  • Összesen: 280 241 darab

A fenti Insideevs magazinos grafikonon is megtekinthetjük a számokat, melyek így sokkal beszédesebbek.

A december után nézzük meg gyorsan, miként teljesített az egész 2021-es év. Egészen pontosan 2 272 666 darab hálózatról tölthető elektromos személyautót adtak el Európában. Mindez 66 százalékos növekedés a 2020-as év 1,37 milliós darabszámához. Ezzel az új eladásokban már 19 százalékkal voltak jelen a külső forrásról tölthető akkus személyautók. Ebből 10 százalékot vitt a tisztán elektromos meghajtás és 9 százalékot a PHEV. Összességében elmondható, hogy minden ötödik eladott autóból egy már elektromos volt. 2020-ban 11, míg 2019-ben csak 3,6 százalékos volt a részesdése az elektromos meghajtásnak az új eladásokból.

Modellek tekintetében is jogos a kíváncsiság. A Tesla Model 3-ból adtak el tavaly a legtöbbet, összesen 142 905 darabot. Ez az autó amúgy 2019-ben is a legkeresettebb volt, tavaly pedig csak a Renault ZOE tudta megelőzni. Alább a Top10-es listát láthatjuk:

  1. Tesla Model 3 – 142 905
  2. Renault ZOE – 72 562
  3. Volkswagen ID.3 – 69 567
  4. Volkswagen ID.4 – 55 006
  5. Kia Niro EV (e-Niro) – 46 705
  6. Ford Kuga PHEV – 46 448
  7. Fiat 500 electric – 44 492
  8. Skoda Enyaq iV – 44 402
  9. Hyundai Kona Electric – 43 415
  10. Volvo XC40 PHEV – 42 492

Végezetül, íme a vezető autóipari csoportok a hálózatról tölthető elektromos autók eladási mennyisége alapján Európában:

  1. Volkswagen csoport – 24% részesedés (Volkswagen – 10%, Audi – 6%)
  2. Stellantis – 13% részesedés
  3. Daimler – 10%-os részesedés (Mercedes-Benz 9%)
  4. BMW Group – 10%-os részesedés (BMW 8%)
  5. Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség – 10% részesedés (Renault – 6%)
  6. Hyundai Motor Group

A Tesla 2021-ben 7%-os részesedést jegyzett magáénak az öreg kontinensen. Sajnos nincs külön lista vezetve a teljesen elektromos autók eladásai szerint, de a számokból úgy becsültük, hogy a Tesla körülbelül 13%-os részesedéssel rendelkezik a BEV szegmensben Európában.