Apró, de erős elektromos motort fejlesztett a Koenigsegg

0

Hasonlóan a belsőégésű motorral szerelt autók világához, az elektromos meghajtásúak esetében is nagyjából két út közül választhat egy autómárka. Vagy maga fejleszti a hajtásláncot, vagy készen vásárolja meg azt egy másik márkától, természetesen licencdíj fejében.

A svéd Koenigsegg a maga fejlesztett hajtáslánc kategóriában indítja el az autóit, igaz, egyelőre nem rendelkeznek tisztán elektromos autókkal, de már most készülnek néhány finomsággal arra az esetre, ha ez megváltozna. A most bemutatott motorcsaláddal csak kiváló elektromos Koenigsegg darabok készülhetnek. Konkrétan két elektromos motorról van szó, amiből a kisebb (méretre és teljesítményre) a Quark, míg a nagyobb a Terrier nevet kapta. A Quark jellemzője, hogy akár plug-in hibrid hajtásláncba is beilleszthető, míg a Terrier gyakorlatilag 2 db egybeépített Quark motor. Ez utóbbit csak tisztán elektromos modellekbe lehet beépíteni. Az alábbi képen a Quark motor látható, a méret érzékeltetése céljából egy 0,33 literes üdítős doboz mellett.

A Koenigsegg szerint a Quark maximális teljesítménye 250 kW (335 lóerő) teljesítményt és 600 Nm forgatónyomatékot képes prezentálni. Ez már csak annak fényében is kivételes, hogy a motor rendkívül kompakt és 30 kg alatti tömegű. A Terrier meghajtó egység, alapvetően két Quark és egy inverter hármasa. 670 lóerős csúcsteljesítménnyel és 1100 Nm nyomatékkal rendelkezik, mindössze 84 kg-os tömeg mellett.

A Koenigsegg nem vitte túlzásba az új villanymotorok részletezését, de az biztos, hogy hamarosan megjelennek majd a márka új modelljeiben. A plug-in hibridek kapcsán a Quark valószínűleg bekerül majd a Gemera PHEV-be. Dragos-Mihai Postariu, a márka motortervezője így nyilatkozott:

A Quark célja, hogy megerősítse a Gemera alacsony sebességekre vonatkozó tartományát, ahol szüksége van erre a brutális gyorsuláshoz. A belsőégésű motor ezután leginkább a nagy sebességű tartományra összpontosít. Ez a Gemera teljesítményét tekintve komoly teljesítménynövekedést jelent, amellyel tartható a folyamatos, rekordsebességnek számító 400 km/h, nyomaték- vagy teljesítményveszteség nélkül.”