Az angol Rolls-Royce is egy örömteli hírt tett közzé. Sok más nagy autógyártó után a Rolls-Royce is kitűzte a célt, amikortól nem kívánnak foglalkozni a belsőégésű motorral. Mivel szinte minden eddigi autógyártó a 2030-at tűzte ki célul magának, az angolok sem kívántak különcködni. 2030-at választották a belsőégésű erőforrások utolsó évének.
Erről egyelőre hivatalos sajtónyilatkozat nincs, de mivel az angol Autocar magazinnak beszélt a témáról a Rolls-Royce igazgatója, Torsten Müller-Ötvös, már csak idő kérdése, hogy kijöjjön a hivatalos kommunikáció.
Sok mindenről beszélt ebben a riportban az igazgató. Elsőként a tervezés alatt álló modellkínálat került szóba. Az ott elhangzottak alapján a már szinte majdnem bemutatott Spectre után további modellek tisztán elektromos változatai érkeznek, ezek a Cullinan SUV, a Ghost és a Phantom szedánok.
Torsten Müller-Ötvös vezérigazgató elmondta, hogy a márkának kiemelten fontos, hogy minden modelljükhöz legyen egy elektromos autó alternatíva. Mivel a cég 2030-ra teljesen átáll a tisztán elektromos járművek gyártására. Ennek kapcsán elmondta, hogy a brit cég a következő években felfrissíti jelenlegi kínálatát, azonban nem dob piacra több belsőégésű modellt. Így az Mk2 Ghost lesz az utolsó benzinmotoros Rolls-Royce, amelyet bemutatnak.
Müller-Ötvös kiemelte, hogy a döntésben természetesen az is benne volt, hogy az Egyesült Királyság kormánya 2030-ra megtiltja az új belsőégésű autók értékesítését. Kiemelte: „Nemcsak a jog vezérelt bennünket a döntés meghozatalakor: egyre bővülő, meglehetősen fiatal ügyfélkörünk is motivált minket. Folyamatosan növekedik azon igények száma, melyekben egy elektromos Rolls-Royce-ot kérnek tőlünk.”
Talán sokaknak meglepő, de a Rolls-Royce vásárlóinak átlagos életkora csupán 43 év és Müller-Ötvös szerint ezeknek a vásárlóknak már most is van otthon egy elektromos autója. Jellemzően BMW, vagy Tesla. Ennek fényében pedig az elektromos meghajtásra való átállás egyáltalán nem fog problémát okozni ezen rétegnek.
Sajnos technika szempontjából semmi konkrétumot nem mondott az igazgató, csupán annyit, hogy a tisztán elektromos meghajtásra való átállás a cél. Megbízhatóságban pedig továbbra is az élen fognak állni az elektromos Rolls-Royce modellek is, de a teljesítménnyel sem lesz gond. Müller-Ötvös szerint a Rolls-Royce elektromos hajtásának „nagyon nyomatékosnak” kell lennie, hogy megfeleljen a nagy V12-es motor menettulajdonságainak.