A Mazda szerint az MX-30 bőven elég azoknak akiknek van másik autójuk

0

A Mazda MX-30 egy igen szépre sikerült elektromos autó, ráadásul ez a Mazda első szárnybontogatása az elektromobilitás világában. Megjelenésekor sokan éreztek vágyat a megszerzésére, ám nekik egy igen komoly problémával kellett szembesülniük, amikor az autó adatait böngészték. Konkrétan az akkupakk mérete az, ami nem illik a képbe.

Az MX-30 padlólemezében egy 35,5 kWh kapacitású egység található, amihez 105 kW (142 LE) teljesítmény és 264 Nm nyomaték társul. A típus WLTP hatótávja 210 km, ami az ilyen hatótávbecslésekhez képest sokszor tud rosszabb eredményt kiadni. Ennek fényében az MX-30 sokszor még a 200 km-s sem tudja hozni, ami 2021-ben kevésnek mondható.

A típust nem csak Európában, de az Egyesült Államokban és Kanadában is árusítják, így nem kell meglepődni, hogy a márka egyik kanadai vezetője nyilatkozott az alacsony hatótáv kapcsán az Auto News Canada magazinnak:

„Egy olyan, kisebb akkus elektromos autónak, mint amilyen a Mazda MX-30 is, sok előnye van: kisebb környezeti lábnyom. Felméréseink szerint a kis akkupakk ellenére még igy is megfelelne a vásárlók 80 százalékának, akiknek már eleve van a háztartásukban egy nagyobb távok megtételére is alkalmas másik járművük.”

A relatív kicsi, 35,5 kWh kapacitás nem vészesen kevés, de ez inkább 2017-ben lett volna elégséges, 2019-as megjelenésekor legalább egy 50 kWh-s egységnek kellett volna a Mazda MX-30-ba kerülni. Sokan egyébként ezért nem veszik meg az MX-30-at. Az esetek többségében ha valaki vesz több, mint 10 millió Forintért egy elektromos autót, nem akar mellé még egy belsőégésűt is fenntartani. Tavaly volt róla szó, hogy érkezik esetleg egy nagyobb akkus verzió is, ám erről azóta sem beszélt a Mazda. Lehet a kicsi akkumulátort pozitív szemszögekből is vizsgálni, de ez nem fogja vigasztalni a leendő vevőt.

Az MX-30 kapcsán nem csak ez okozhat visszás érzést, hiszen korábban a Mazda azt nyilatkozta, hogy az autó gyorsulását leszabályozták. Tették mindezt azért, mert szerintük a vásárlóiknak erre van igényük, mivel az elektromos autók természetes velejárójaként rögtön jelenlévő teljes nyomatéktartomány idegen az embereknek. A Mazda szerint erre még nincsenek felkészülve a vásárlók.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!