Direkt belassítja a Mazda az MX-30-at, hogy jobban hasonlítson a belsőégésű autókra!

0

Nem sieti el a Mazda az elektromos autózás területére a betörést, bár tény, hogy más gyártókhoz viszonyítva ők már le tudnak tenni valamit az asztalra. Ez pedig az MX-30, amit a Mazda a jelenleg is elérhető CX-30-as crossover vázára épít fel. 105kW-os elektromos motor hatja az első kerekeket, ezzel 143 lóerőt átadva az autónak, 264 nm nyomaték mellett. A tisztán elektromos MX-30 magyarországi bevezető ára 11 399 900 forint, állami támogatás nélkül. Továbbá a bemutatóval egyidőben a magyarországi előrendelési lehetőség is megnyílt és 325 000 forint ellenében már december óta foglalózható az elektromos Mazda.

A Mazda szerint az európai piacon elég a 35.5 kWh-s akkumulátor, mert az autó célközönsége a városi fiatalság, akik átlagban 40km-t tesznek meg naponta. Azok számára, akiknek nagyobb hatótávra van szükségük, készül majd egy nagyobb akkupakkos verzió is. Úgy tűnik azonban, hogy a Mazda nem csupán a kisebb akkupakk mellett tette le a voksát, de az Autocar magazin szerint egy másik lépést is fontolgat az MX-30 (és még talán a jövőbeni) elektromos autóival kapcsolatban: szándékosan lecsökkentenék a jármű elektromos motorjának nyomatékát, hogy a felhasználó kevésbé érezze a különbséget egy belsőégésű verzióhoz képest. A fentebb említett 264 Nm kerülne beszabályozásra, megkímélve az újdonsült tulajdonost a megrázkódtatástól, amit a nyomaték azonnali teljes jelenléte tud biztosítani. Az MX-30 gyorsulása 0-100 km/h-ra egyébként 9 másodperc alatt megy végbe.

A Mazda MX-30 motortere

Ez csak azért furcsa, mert bárkinek mutattunk e-autókat, akik először próbáltak egy ilyen járműveket, mindenki imádta a gyorsulást, de hát a Mazda biztosan jobban tudja mi kell az embereknek… Személyes véleményem, hogy a japán márkáknál nagyon hobbi szinten mozog ez az elektromos autós téma, a Mazda és a Honda kezet foghatnak a hozzáállásuk tekintetében! A Honda vezérigazgatója, Takahiro Hachigo szerint jelenleg még nincs meg a megfelelő kereslet az elektromos autók elterjedéséhez, legalábbis szerinte a vásárlók még nincsenek felkészülve a villamosításra.

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!