Saját villanymotort és akkucsomagot fejleszt a Polestar

0

A Polestar egy teljesen új villanymotort és akkmulátorcsomagot fejleszt 800 voltos rendszerrel, ami kizárólag a márkánál kaphat fontos szerepet.

Az elektromos autózás világában a 800 lesz egyre inkább az új 400, aminek a vásárlók csak örülhetnek. A számok az autók rendszerfeszültségét mutatják, a 800 V-os működésnek pedig számos előnye van, már ha az autót elektronikai rendszerét rendesen fel is készítik a mérnökök a megnövekedett igénybevételre. Szinte minden nagyobb autógyártó előállt a maga megoldásával a 800 V-os architektúra alkalmazására, de azért még van hely másoknak is, ide lép fel a Greencarreports magazin cikke szerint hamarosan a Polestar.

Ha igazak a cikkben leírtak, akkor elmondhatjuk, hogy a Polestar új elektromos motorokon és akkupakkokon dolgozik, melyeket egy új, 800 V-os rendszerfeszültséget fogadni képes padlólemezre fognak felépíteni. Azonban, ha valóban dolgozik is a Polestar egy ilyen technológián, azt csak legkorábban a Polestar 5-ben láthatjuk meg elsőként, várhatóan 2024-ben.

Az infók állítólag a márka amerikai divíziójának fejétől, Gregor Hembrough-től származnak. Gregor szerint a Polestar célja az exponenciális növekedés a Polestar 3, a Polestar 4 és a Polestar 5 bevezetésével. Az autógyártó célpontja a Porsche Cayenne a Polestar 3-mal, amelyről már a kezdetek óta azt pletykálják, hogy teljesítmény-központú elektromos jármű lesz. A Polestar 4 a Porsche Macant célozza meg. A Polestar 5 pedig a Porsche Panamera és a Taycan modellek vásárlóinak pénztárcáját támadják meg. Hembrough konkrétan azt mondta: „A Polestar a Porsche versenytársa akar lenni a tervezés, a teljesítmény és az innováció terén.”

Ennek érdekében a Polestar házon belül fejleszti saját elektromos motorjait Svédországban. A P10 kódnevű új motor körülbelül másfélszer erősebb lesz, mint a Porsche Taycané, a cél pedig 475 kW (kicsit több, mint 600 LE). A motorok kompaktak lesznek, 36 x 50 x 64 cm-esek, és kétfokozatú sebességváltóhoz csatlakoznak, valamint leválaszthatóak lesznek a hatékonyság növelése érdekében. Hembrough megjegyezte, hogy a Polestar új motorjait nem osztják meg a Volvo vagy a Lotus márkákkal, annak ellenére, hogy mindketten partnerek, hiszen az anyavállalat Geely autóipari csoporton tagjai mindhárman.

A motor mellett az akkupakkon is dolgoznak a Polestar szakemberei. A Polestar brit csapata jelenleg egy új, saját tervezésű akkumulátorcsomagot fejleszt a Volvo és a Lotus társaságokkal (utóbbi kettő ehhez már hozzáférhet), új 800 voltos elektromos architektúrával. Az új kialakítás egyben kompatibilis lesz a 400 V-os villámtöltőkkel is.

Eddig ennyit tudni az új 800 V-os akkupakkról

Hembrough szűkszavú volt az akkumulátorcellákkal. A beszállítói információkkal és a csúcstöltési sebességgel kapcsolatban, azonban megjegyezte, hogy a jelenleg 103 kWh-s kapacitással terveznek, amit 20 perc alatt vagy még kevesebben idő alatt lehet feltölteni 80%-ra. A kétirányú energiavételezés és a V2X töltési szabványok is belekerülnek az architektúrába.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!