A Volvo és a Polestar a kompakt méretosztályban fejleszt e-autót

0

Érdekes információk birtokába került az angol Autocar magazin. Melynek lényege, hogy a Volvo és a Polestar is arra készül, hogy hamarosan kompakt méretosztályú SUV-t/crossovert mutasson be. Bár a két márka közötti rokonság megvan régről és a jelenből is (mindkét márka tulajdonosa a kínai Geely), az általuk bemutatandó újdonság más-más platformra épülne fel.

A Volvo készülő újdonsága méret szempontjából a Mercedes-Benz EQA, DS3 Crossback E-Tense ellenfeleként érkezne meg, az XC 40 paraméterei alá. Ez lenne az első tisztán elektromos Volvo, ami a Geely saját elektromos autós padlólemezére épülne, ami a SEA. A közelmúltban sikerrel épített fel a Geely egy tisztán elektromos autót, ezzel pedig egy komplett márkát a SEA padlólemezre. Ez lett a ZEEKR 001.

Az Autocar nem erősítette meg, hogy honnan vannak az értesülések. De a lépésről már a Volvo vezérigazgatója, Håkan Samuelsson is beszélt már 2020-ban.

„Mi is használni fogjuk majd a SEA lehetőségeit, egy kisebb autó megalkotása érdekében. Ezzel költséghatékonyan tervezhetünk meg egy új járművet, megőrizve versenyképességünket az ár tekintetében.”

A kis Volvo crossover kapcsán már többször előkerült az XC20 név, de ezzel kapcsolatban is teljes a titoktartás. Az Autocar cikk beszélt még az újdonság külsejéről is, ami szerintük nem hozza majd a mostani Volvók szögletes formáit, sokkal inkább lesz az egy „áramvonalas jármű, mellyel maximalizáljuk a hatékonyságot”.

A Polestar kapcsán tudható, hogy a márka következő dobása (Polestar 3) szintén egy SUV. Melyről álcázott képet is mutattak a gyáriak, melynek kapcsán beszéltek a közeljövő terveiről is.

Eddig tehát három új Polestar érkezése a biztos, ám az Autocar magazin szerint a Polestar is készül egy kompakt méretosztályú crossoverrel. Ez méretben valahol a Polestar 2 szedán és a Polestar 3 SUV közé várható. Ez a Polestar modell viszont vélhetően arra a CMA padlólemezre épülne fel, amire a Polestar 2 szedán is. Ha pedig így lesz, akkor a hajtáslánc is hasonló lehet a kettes modelléhez.

A Polestar tekintetében ezek az információk nem igazán passzolnak a fentebb ismert stratégiához, hiszen „hiányzó rés” a Polestar 3 és a Polestar 5 között van, oda viszont méretben nem az XC40-től kisebb SUV passzol be.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!