A legújabb elektromos Honda sem lesz tömegtermék

0

Érdemes lenne tudni, hogy a japán autógyártóknak mi a terve a jövőre nézve. Egyre inkább látható, hogy masszívan ellene mennek a tisztán elektromos meghajtású járművek terjedésének. A legnagyobbnak mondható japán márka, a Toyota vezetője szerint nem kell erőltetni a villamosítás nevű dolgot. Egészen pontosan Toyoda szavai a következők voltak: “A szén-dioxid semlegesség elérésében a fő ellenség maga a szén-dioxid és nem a belsőégésű motor.”

A Toyotától egy fokkal haladóbb gondolkodású a Honda. Itt sem látni hatalmas erőfeszítéseket az elektromosítás irányába. A Toyotához képest a Honda legalább fel tud mutatni egy megvehető tisztán elektromos autót, ami a Honda e. Azonban ez az autó nem igazán használható a nagycsaládos mindennapokban, ha hosszabb útra indulnánk. A gyártási darabszámok sem igazán combosak, ami a vélhetően magas árnak és a viszonylag korlátozott használati lehetőségeknek köszönhető. Sőt, csak Európában kapható. Itthon 10 999 000 az induló ár, amiért a 136 LE-s verziót vihetjük haza.

Az első igazán használható méretű és valóban nagy volumenben gyártandó tisztán elektromos Honda a Prologue lesz. Premierje 2024-ben várható az Egyesült Államokban elsőként. Nagy várakozások előzik meg a típust, hiszen ez az első elektromos Honda amire nagyon várnak a márka rajongói.

Azonban a napokban a Honda egy nyilatkozatban beszélt a Prologue jövőjéről és elkeserítő amit mondtak: első körben évi 70 000 darab gyártásával készülnek.

Elsőre blikkre elfogadhatónak tűnik a gyártási darabszám. Azonban érdemes a dolgok mögé nézni. A Honda az Egyesült Államokban évi 1,2 millió autót ad el, ennek fényében nagyon karcsú a hetvenezer elektromos autó.

A másik, hogy a Prologue modell 2024-ben látja meg a napvilágot. Amikorra igen erősen jelen lesz az elektromos autók terjedése, az összes nagy gyártó bőven nagyobb volumenben fog elektromos autókat gyártani és értékesíteni. Mit nekik az évi 70 ezer darab legyártott elektromos autó. Ráadásul a Honda a Prologue-ot nem is saját fejlesztésű padlólemezre fogja megépíteni, hanem a GM Ultium megoldására hagyatkozik.

A fentiek ellenére a Honda továbbra is kitart amellett, hogy 2030-ra évi 500 000 darab tisztán elektromos autót ad el Észak-Amerikában, 2040-re pedig csak ilyen járműveket értékesít.