20 ezer euró alatt érkezhet a városi, tisztán elektromos ID.2

0

Folyamatosan érkeznek a hírek, hogy a Volkswagen Csoport ismét a szárnyai alá venné a városi kisautó kategóriát, természetesen elektromos meghajtással és a jelenleginél jobb árazással. Mindez azért lenne fontos mert a jelenleg még kapható e-Up!-on kívül nincs elektromos kisautója a VW Csoportnak. Az értékesítési számok alapján viszont bőven lenne igény egy 10 millió forint alatti elektromos autóra. Mindezt jól mutatja, hogy a Škoda Citigo e iV elérhető darabjai szinte azonnal gazdára találtak Magyarországon is.

Volkswagen ID.2 látványterv

Több hír is érkezett már annak kapcsán, hogy mi várható az ID.3 alatti méretosztály sorsával kapcsolatban, ugyanis jelenleg ez a legkisebb ID. tag. Legutóbbi híreink a legkisebb méretosztályban induló Volkswagen, Škoda és SEAT autókról éppen csak pár naposak, amit érdemes elolvasni:

Az angol Autoexpress magazin pedig most egy újabb infócsokrot hozott a kíváncsi olvasóknak. A magazin is csak megerősíti a mi korábbi értesüléseinket annak kapcsán, hogy jön az ID.1 és az ID.2 hamarosan. A kedvezőbb árfekvésű, kisebb elektromos autók kedvelőinek. Ennek értelmében elmondhatjuk, hogy az ID.1 lesz a mostani e-Up! – Citigo – Mii trió utódja.

Az ID.2 már egy érdekesebb autó lesz, vélhetően a mostani T-Cross (VW Polo méret) utódjaként tekinthetünk rá a jövőben, melynek sziluettje idén márciusban kiszivárgott. Erre alapozva lelkes rajongók látványterveket is készítettek:

Mindkét típus esetében 30 és 45 kWh közötti akkukapacitásra számíthatunk és 20 000 euró alatti nyitóárra, ami ráadásul bármilyen állami támogatás nélküli nyitóárként értelmezendő. Ami viszont eddig nem volt ismert, az a gyártás helyszíne, ami az újság szerint már eldöntött tény: Spanyolország.

Az országban két érdekeltsége is van a VW Csoportnak, az egyik a Navarra melletti gyáruk, ahol most a VW Polo és a T-Cross is készül. Ráadásul itt épül meg az egyik akkugyár abból a hatból, ami a VW egységesített celláit készíti majd. A másik Katalónia mellett található, ahol az Audi Q3 és A1 készül. Az angol újság szerint ez utóbbi a befutó az ID.2 gyártására ami még 2025 előtt megérkezhet az utakra.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!