A régi, klasszikussá érett típusok elektromosításának sok ellenzője akad. Legnagyobb problémájuk általában az, hogy a belsőégésű motor eltávolításával elvész az autó eredeti aurája, amit a tervezők álmodtak meg az autó köré. Szerencsére van egy másik tábor is, akik el tudnak vonatkoztatni a belsőégésű motor adta életérzéstől és nem bánják, ha nem pöfög az autó. Az egyik ilyen ismert tábor a FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens – Klasszikus Járművek Nemzetközi Szövetsége), akik sokszor munkálkodnak klasszikussá érett autókon, akár elektromos meghajtást is viszontlátva egy-egy restaurált autó gyomrában.

A FIVA egyik tagja az angol Electrogenic, akik autók elektromossá alakítására specializálódtak. Az oxfordi-székhelyű cég számos klasszikusnak mondható típust átalakított, legújabb munkájuk az ikonikus Citroën DS, melyből ezúttal egy 1971-es darab került a műhelybe.

Az átalakítás során számos problémát kellett megoldani, köztük a legfontosabb a hidropneumatikus rugózás működőképességének fenntartását biztosító mechanikus pumpa elektromosra cserélése. Az eredeti pumpát a belsőégésű motor mozgatta egy szíjon keresztül, ám ezt lecserélték egy elektromos motorra. Így az utolsó zajforrás is kikerült az autóból, ezzel pedig megvalósítva a tökéletes és hangtalan suhanás élményét.

Az eredetileg 2 literes benzines erőforrás helyére egy „Hyper 9” nevű elektromos motor került, 120 LE teljesítménnyel és 235 Nm nyomatékkal. Ez a kombináció sokkal erősebb lett, mint az autóban eredetileg helyet kapó benzinmotor, így a haladás is tempósabbra sikeredett az újjászületett DS-ben.

Az autóba került akkupakk kapacitása 48,5 kWh, amivel kényelmesen megvan a 220 kilométer környéki hatótáv. Az autó feltöltéséről egy 29 kW-os fedélzeti töltő gondoskodik, ami a mai átlagnak számító 11 kW után igazán üdítő élmény. Ám ezek a paraméterek csupán a megbízón múlnak, vagyis, hogy mit szeretne látni az általa átadott autó adattábláján. Az akkupakkon és a töltő teljesítményén túl akár kibővített akkupakkot is van mód rendelni az Electrogenic-től.

A hajtáslánc elektromossá alakítása során szinte semmilyen külső átalakítást nem volt szükséges eszközölni. A DS esetében is csupán a kipufogók hiánya és egy “DS EV Electronique” feliratú plakett tanúskodik arról, hogy ez az autó más, mint a többi DS.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!