100 százalékban megújulót vár el a Porsche a beszállítóktól

0

Amikor az egyes autógyártók nagy környezetvédelmi célkitűzésekkel dobálóznak, legtöbbször a 100 százalékban szén-dioxid kibocsátás-mentes működés hangzik el. Ennek lényege, hogy nem csak az összeszerelés során nem keletkezik szén-dioxid (ezt általában megújuló forrásból származó energia felhasználásával számolják ki), de a felhasznált anyagok előállítása során sem történhet szén-dioxid kibocsátás.

A Porsche is egyre inkább előtérbe helyezi a környezet és a klíma védelmét, így ezen szempontok figyelembevételével hozott meg egy döntést: mintegy 1300 alkatrész beszállítójukat kérték meg, hogy az általuk szállított alkatrészek előállítása során lehetőség szerint csak megújuló forrásokból származó energiát használjanak fel. A dolgok jelen állása szerint a Porsche által kibocsátott éves szén-dioxid mértékének 20 százaléka származik a külső beszállítóktól érkező alkatrészek felhasználásából. Az intézkedéstől azt várja a Porsche, hogy a sportautóipar is minél előbb vethesse le magáról a környezetszennyező szerepét.

A Taycan a Porsche első tisztán elektromos autója és ezzel együtt a gyártó komoly feladatot is adott neki, hiszen céljuk az autóval kapcsolatban, hogy a Taycan 100 százalékban karbonkibocsátás-mentes legyen, vagyis előállítása és használata (és újrahasznosítása) során ne kerüljön többlet szén-dioxid a Föld légkörébe. Ha pedig ezt sikerül megvalósítani, akkor a Porsche elégedetten várhatja a 2025-öt, amikorra szerintük már eladásaik 50 százalékát tisztán elektromos modellek teszik majd ki. A márka tovább azt is elmondta, hogy a következő 10 évben eurómilliárdokat költenek majd arra, hogy miattuk ne kerüljön extra szén-dioxid a légkörbe. Ennek első lépése a mostani felhívás is a beszállítói láncolatuk irányába.

Ha egy beszállító nem tud (akar) eleget tenni a Porsche kérésének és nem tudja igazoltan zöld forrásból beszerezni az alkatrész előállításához szükséges energiát, akkor a beszállítói szerződését kockáztatja vele, hiszen a Porsche fel fogja mondani a szerződést az ilyen cégekkel.

„Akkumulátorcellás beszállítóinknak 2020 óta már zöld energiát kellett használniuk. Most pedig megtesszük a következő fontos lépést: kikötöttük, hogy alkatrész beszállítóink is csak megújuló energiát használhatnak alkatrészeink előállításához, hogy még tovább csökkentsék a CO2-kibocsátásukat. Elismerjük, hogy felelősségünk az átlátható és fenntartható ellátási láncok biztosítása.” – Uwe-Karsten Städter, elnökségi tag.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!