Német sajtóértesülések szerint a Porsche saját, nagyjából 100 töltőből álló hálózat kiépítését célozta meg Európa-szerte 2025-ig. A koncepció előirányozhat egy háromszintű töltőhálózatot, melyben találhatunk egyszerű töltőpontokat, de a kiemeltebb helyeken akár étterem is épülhet a töltőállomáson. 

Az Automobilwoche német kiadvány forgalmazói értesülések alapján számolt be a Porsche nagy teljesítményű töltéssel (HPC) kapcsolatos céljairól, de ez az előrelépés sem érkezett meglepetésként. A Volkswagen csoport által márciusban megtartott „Power Day” során Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója jelentette be, hogy a márka szeretne kiépíteni egy, az Ionity infrastruktúráját kiegészítő saját HPC hálózatot. Akkor azt mondták, hogy a fontos közlekedési csomópontok közelében kialakított töltőállomások mindegyikén 6 és 12 darabszám közötti, egyenként 350 kW teljesítményű töltőegység lesz megtalálható tető alatt, kényelmes helyekkel, ahol a töltés ideje alatt tartózkodhat, aki igénybe veszi ezt a szolgáltatást. Arról még nincs semmilyen információ, hogy a Porsche töltőállomásokat lehet-e majd használni más emblémával ellátott elektromos autóval.

Az Automobilwoche szerint a Porsche szorosan együttműködik értékesítési partnereivel a projektben. A 15 kereskedővel folytatott kísérleti projekt keretében kezdetben egy olyan foglalási rendszert tesztelnek, amely lehetővé teszi a Taycan vezetőinek, hogy okostelefonon keresztül foglaljanak le töltőhelyet. Ezzel a rendszerrel akarja garantálni ügyfeleinek a Porsche a sorbanállás nélküli töltési folyamatot.

A saját fejlesztésű gyorstöltő hálózat kiépítési tervei között szerepelnek a Porsche saját fejlesztésű töltőállomás-modelljei a meglévő értékesítési partnerei mellett, amelyek százai már rendelkeznek 350 kW-os gyors töltőállomásokkal. A Porsche Engineering már kifejlesztette saját gyors töltőállomását, a Porsche Turbo Chargert. Többek között ezeket is használják a már meglévő Porsche gyors töltő parkban, ami Németországban, Lipcsében található. Itt, a gyártó ügyfélközpontjában, 2020 óta tizenkét, akár 350 kW-os töltőteljesítményű HPC-oszlop és négy 22 kW-os AC töltőhely működik.

A Volkswagen családon belül az Audi a másik márka, ahol jelenleg saját gyorstöltő hálózat koncepcióján dolgoznak. Az Audi megközelítésének lényege a Porsche elképzeléseihez hasonló „prémium” HPC töltés, ahol egy lounge áll a várakozók rendelkezésére, a nagy teljesítményű áramellátást pedig puffertároló segítségével kívánják biztosítani. Ebből az év második felében terveznek felépíteni egy próbaállomást, ahol a modell valós működőképességét fogják tesztelni.