Az elektromos autók lelke az energia tárolása, mely szituációt az egyes gyártok eltérő megközelítéssel oldanak meg. Vannak gyártók, akik külsős akkugyártók megoldásaira és gyártói kapacitására hagyatkoznak és vannak azok, akik saját kézbe veszik az autóikba kerülő akkumulátorok tervezését és gyártását.

A német luxusmárka, a Porsche is ezt az utat választja a jövőre nézve. A mostani bejelentésük értelmében komoly összeggel szállnak be a már létező Customcells nevű vállalatba és közösen egy új céget alapítanak Cellforce néven. A fókusz olyan akkucellák kifejlesztésén lesz, melyek bírják az extrém igénybevételt, így teljesítményük is hasonló paraméterek mentén alakul. A márka vezérigazgatója, Oliver Blume így kommentálta a bejelentést:

„Az akkucella a jövő égéstere. A Porsche új leányvállalataként a Cellforce Group fontos szerepet játszik a nagy teljesítményű akkumulátorcellák kutatásának, fejlesztésének, gyártásának és értékesítésének megvalósításában. Ez a közös vállalkozás lehetővé teszi számunkra, hogy a legerősebb akkumulátorcellák kifejlesztésében a globális verseny élén álljunk és összekapcsoljuk az összetéveszthetetlen Porsche-élményt a fenntarthatósággal. Így képzeljük el a jövő sportautóját.”

Az új cellákkal kapcsolatban csak pár alapinformáció tudható, de vélhetően a jövőben erről is többet tudhatunk meg. Torge Thönnessen, a most még Customcells néven létező vállalat igazgatója szerint az első körös célszám évi 100 MWh kapacitás előállítása lesz, ami például a Northvolt 40-60 GWh-hoz képest szinte elenyésző mennyiség. Ez közel 1000 jármű előállításához lesz elegendő, így ezek a cellák vélhetően az autósportba használatos járművekbe kerülhetnek majd.

Aki egyébként figyelmesen olvasta a Volkswagen stratégiájával kapcsolatos híreket, azoknak nem lehetett váratlan a hír. A márka által márciusban tartott Power Day rendezvény egyik nagy jelentőségű híre egy saját fejlesztésű, gyártású akkucella bemutatása volt. A VW egyelőre nem sokat árult el erről, de az biztos, hogy prizmatikus, tehát téglatest-alakú cellákkal számol. Kémia szempontjából legalább kettőt várhatunk. Az olcsóbb, LFP kémiájúak az alacsonyabb árszinten lévő autókba kerülnek, míg a másik és egyben drágább akkucellák a márkacsoport drágább autóiba. A lényeg pedig innentől jön, hiszen a szabványosított cellákkal csak a Csoport nagyjából 80 százalékát fedik le, a maradék 20 százalékba egyedi igények szerint gyártandó cellák kerülnek. Ezt a 20 százalékot szolgálhatja ki részben a mostani Porsche vállalkozás.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!