A dél-koreai SK Innovation akkumulátorgyár valamiért különösen megkedvelte hazánkat, hiszen már a harmadik akkumulátorgyárukat építik meg Magyarországon. Ez pedig Magyarország történetének legnagyobb zöldmezős beruházását jelenti a Fejér megyei Iváncsa mellett. Ide az SK Innovation 681 milliárd forintos fejlesztéssel új akkumulátorgyárat épít, ezzel 2500 embernek ad majd közvetlenül munkát.

Mai cikkünk azonban mégsem erről az üzemről szól, hanem az SK elsőként kinézett helyszínéről, ami Komárom. Itt valósította meg ugyanis az SK Innovetion az első magyarországi akkugyárát, melyet aztán egy későbbi döntés értelmében kibővítésnek, egyfajta második ütemnek vetettek alá. Ehhez a második ütemhez kapta most meg a fedezetül szükséges 500 millió dollárt az Export-Import Bank of Korea részéről a komáromi SK gyár.

A komáromi SK Innovation gyár története 2018 márciusában indult, ekkor érkezett az első hír arról, hogy a dél-koreai óriás hazánkban tervez gyárat építeni. 9,7 milliárd forintos beruházást hajtottak végre az üzem megépítésével. Az SK Innovation Dél-Korea harmadik legnagyobb vállalata. Komáromba településével már három jelentős akkumulátorgyártó működik hazánkban, de a város ipari parkjában gyártja elektromos buszait a kínai BYD, és a közelben lévő Audi is megkezdte az autókat meghajtó elektromotorok gyártását.

Az első ütem Yoon Yea Sunnak, az akkumulátor-üzletág elnökének tájékoztatása szerint 430 ezer négyzetméteres lesz. A gyártás már 2020-ban megindult, első körben évi 7,5 GWh kapacitással, ami 250 ezer autót szolgál ki. Már akkor szó volt a második ütem megépítéséről, feltéve, ha lesz rá igény. Nos, a lehetséges kapacitásokra azonnal lecsapott a Daimler AG, akik még az első ütem megnyitója után nyélbe ütöttek egy 20 milliárd eurós megállapodást az SK Innovation képviselőivel. “Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk villamosítása felé” – jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója.

Ennek a második ütemnek a megépítése indulhat tehát meg hamarosan Komáromban, melyhez a szükséges pénz is már megvan. Kim Yang-seob, aki az SK Innovation gazdasági vezetője egy kellemes hajókázáshoz hasonlította a hátralévő munkálatokat, utalva arra, hogy az anyagi fedezet rendelkezésre állása után már nem jöhet közbe komolyabb probléma a második ütem megépítése során.

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!