2026-ra egy árban lesz a belsőégésű és az elektromos autó

0

Környezetünk, így bolygónk védelme elemi érdekünk, hiszen itt élünk, nem nagyon van lehetőség itt hagyni a Földet a közeljövőben. Ennek az egyes országok klímapolitikája adhat keretet, ami Európa tekintetében a European Green Deal nevet kapta. Célkitűzése az, hogy a kontinens 2050-re karbon-semleges legyen. A célkitűzés több, mint ambiciózus és az egyik legjobban reflektorfényben lévő szennyezővel kell kezdeni a változtatásokat, ezek pedig a személyautók. Az, hogy az ipari szereplők, vagy éppen a vízi és légi közlekedés mennyiben hibásak a légkör szennyezésében, az egy másik téma.

A személyautók tekintetében az elektromos meghajtás lesz a mérvadó irányvonal, jelen állás szerint az akkumulátoros energiatárolás van nyerésben a hidrogénes üzemanyagcellával szemben. A lényeg a zéró (lokális) emisszió, amit 2050-ig természetesen ténylegesen nullára kell redukálni, vagyis a töltésre használt energiának is zöld forrásból kell származnia.

Az elektromos autók terjedésének jelenleg az áruk szab gátat. Sajnos egy azonos kategóriájú, belsőégésű modellhez képest ma még akár 30-40 százalékos felárral is találkozhatunk, ami sok vevő kedvét szegheti a választáskor. Hiába a sok esetben vonzóbb élet egy elektromos autóval, ha sokan még nem engedhetik meg maguknak. Az európai árak várható alakulásáról most a BloombergNEF és a T&E (Transport & Environment) elemzőcégek dolgoztak össze és készítettek egy tanulmányt, melyben arra jutottak, hogy szinte az összes autótípus és méret esetében az évtized második felében, vagy 2026 és 2027 környékén várható az együttállás. Ez azt jelenti, hogy nagyjából ezekre az évekre juthatunk el oda, hogy ténylegesen csupán a vásárló döntésén múlik, mit választ az jövőbeli autó tulajdonos.

Az már más kérdés, hogy a belsőégésű technológia meddig marad az európai új-autós eladások opciója, hiszen már most, az évtized elején elkezdték a nagy autógyártók bejelenteni, hogy a jelenlegi motorpalettájuk az utolsó belsőégésű generáció. Nem fejlesztik tovább a technikát.

A fejlesztéssel való felhagyás pedig csak egy dolog. Maga a technológia sem lesz már kapható szinte semelyik nagy autógyártónál 2030-ra és ha igaz a Bloomberg értesülése már plug-in hibriden sem érdemes nagyon gondolkodni, mire az elemzés az árak egy szintre jutását jósolja.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!