A Volkswagen mellett az Audi tűnik a másik olyan márkának, ami erősen próbálkozik megtalálni az útját az átalakuló autóiparban. Bár ez annak fényében nem meglepő, hog a Volkswagen (aminek az Audi is a tulajdona) maga is erre törekszik.
2025-re az Audi több, mint 30 elektromos modellt kíván a palettájára tenni, amiből 20 tisztán elektromos, a többi a plug-in hibrid vonalat erősítené. Korábban a két hajtáslánc összesített fejlesztési költségkerete volt az a 12 milliárd euró, amit kicsit átszabott a márka vezetősége. Most az Audi kizárólag a tisztán elektromos modellek fejlesztésére és gyártásának elősegítésére kíván 10 milliárd eurót elkölteni. De azért a plug-in hibridek sem maradnak magukra, ezen hajtáslánc fejlesztéseire további 5 milliárd eurót különített el az Audi!
Ezek az összegek ráadásul nem holmi 10-20 éves távlatban lesznek elköltve, hanem a következő négy évben, vagyis 2025-ig:
„A most bejelentett beruházás az alapja a Roadmap E akciótervnek, célunk, hogy 2021 és 2025 között kompromisszumok nélküli valósíthassuk meg azt. Ez magában foglalja a tisztán és részben elektromos modellek piaci bevezetését is. Az elektromos mobilitásra egymagában 15 milliárd eurót szánunk, 40 százalékkal többet, mint eredetileg terveztük. Konkrétan mintegy 10 milliárd eurót kívánunk fordítani a tisztán elektromos mobilitásra és 5 milliárdot a hibridizációra. 2025-re az AUDI AG mintegy 30 modellre bővíti e-portfólióját, amelyek közül körülbelül 20-at kizárólag elektromos akkumulátorok működtetnek.”
Fejlesztési pénzekkel tehát nem lesz gond, valószínűleg ebből jelentős összeg kerül az Artemis Projekthez is. Ennek célja az, hogy 2024-re egy igazán „hatékony elektromos autót” tudjanak piacra dobni. A kezdeményezést az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann indította azzal a céllal, hogy „az Audi számára egy úttörő modellt dolgozzon ki gyorsan és bürokráciamentesen”.
Ennek érdekében az új csapat rendkívüli szabadságot kap, a globális piacra fog fejleszteni, de az INCampus csúcstechnológiás ingolstadti gyárában, Németországban fog tevékenykedni. A céljuk az új technológiák kifejlesztése, melyeket elektromos autókban használhatnak fel. A csapat első feladata az, hogy 2024-re piacra dobjanak egy igazán hatékony elektromos autót.
A fejlesztésen túl a gyártás is fontos, így vélhetően a most még csak tavaszi pletyka szinten létező ingolstadti akkumulátorgyárnak is jut a pénzből.