MEB-Lite platformon érkezik a pénztárcabarát VW ID.1 és ID.2

0

Sok pletykát lehetett sokfelé olvasni eddig is a német autógyártó új elektromos és olcsó modelljeinek terveiről, elképzeléseiről, szeptemberben viszont a Volkswagen hivatalosan is bejelentette: gőzerővel dolgoznak rajta és nemsokára érkeznek az új elektromos modellek.

Most azt is megtudhattuk, hogy a MEB-Lite platformot fogják alkalmazni a modellek kialakítása során, az ára pedig 20 és 25 ezer euró között fog mozogni. (ami forintba átszámítva 7-9 millió forintnak felel meg)

Az új platform felhasználásával a cég céljai egyértelműek: egy közönség kedvenc, olcsó, kompakt városi jármű kialakítása. Ebbe a tervbe illik bele az ID.1 és ID.2 a kisebb méretű platformjával, amelybe még így is egy 45 kWh-os akkumulátor csomag fér el. A hatótávolsága az előzetes tervek szerint olyan modellekkel fogja felvenni a versenyt, mint a Peugeot e-208, a Citroen ë-C4, vagy az Opel Corsa e.

Az eddig megjelent információk szerint az ID.1 egy Polo méretű kompakt elektromos modell lenne, az ID.2 pedig egy kisebb elektromos SUV, amelynek méretei a T-Cross-hoz közelítenének. Ezek persze még mindig csak pletykaként kezelendőek, hivatalos információkat még nem közölt a Volkswagen. Az eddig tett bejelentések szerint az első ID.1 2023 körül fog legördülni a futószalagról és az e-up!-ot fogja váltani a piacon. 

A Volkswagen szépen lassan, de biztosan halad a kitűzött célja felé, hogy elérje a 29 millió eladott elektromos autót. Gyárakat építenek át, hogy az elektromos modelleket még effektívebben és nagyobb mennyiségben lehessen legyártani, új platformokat használ fel, hogy ezáltal még több és olcsóbb közönségkedvenc és népautót állíthassanak elő: nem hiába a név: Volkswagen. Egyszóval a német autógyártó zakatol a célegyenes felé, ezzel is példát mutatva a többi cégnek. Reméljük idővel többen is hasonlóan döntenek és észreveszik a hatalmas potenciált az elektromos autózásban.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.