A Porsche első tisztán elektromos autója a Taycan (Mission-E néven indult a tanulmányautó), amit 2019 szeptemberében mutatott be a márka a nagyközönségnek. A sorozatgyártásra pedig nem is kellett sokat várni, hiszen még abban az évben, pontosabban 2019 szeptemberében elindult annak zuffenhausen-béli gyárában.

Az első darabok hamar az autós újságírók karmai közé kerültek és bizony elég jó fogadtatásban részesült, így megérte annyi időt és energiát beletolni a fejlesztésekbe. Az eladások is rendben megindultak, az első darabok még tavaly év végén már a boldog megrendelők garázsában landolhattak, decemberben pedig sorra jöttek a hírek a soványka EPA hatótáv besorolásáról, melyeket aztán rendre felülírtak a tulajdonosok beszámolói!

A 2020-as év aztán már mérhető adatokat is hozott a Taycan eladásairól, az első félévben (júliusi adatok) 4480 darabot szállítottak ki, ami aggodalomra adhatott okot egyes elemzőknek, de aztán a Taycan belehúzott és  október végére már több, mint 10 000 darab volt belőle a világ útjain! A növekedés itt már látványos, hiszen 3 hónap alatt többet adtak el, mint 2020 első 7 hónapjában összesen!

Bár a Taycan startjának időzítése és a kezdeti értékesítési hullámok egybeestek a koronavírus tombolásával, a Porschénél mégis elégedettek, sőt, Oliver Blume vezérigazgató még annál is derűlátóbb:

„Annak ellenére, hogy kereskedéseinket és gyárainkat többször be kellet zárni a koronavírus első hulláma alatt, úgy vélem, hogy jogosan tűzhetjük ki célul a 20 000 eladott darabot az idei évre.”

Erről a német Motor und Sport magazinnak beszélt a CEO. Komolyat kell a Porschénak hajráznia az év utolsó 1,5 hónapjára, hiszen 8-9 ezer darab még hiányzik a nagy rekordhoz. De még ha nem is lesz meg a húszezer, a Taycannal abszolút nem lehet oka panaszra a Porsche marketingosztályának, hiszen kiváló számok ezek egy felső-kategóriás sportautó elsőéves értékesítésével kapcsolatban.  A Taycan pedig addig is menetel előre és bár ez volt az első éve a piacon, az már most biztos, hogy 2020-ban ez a típus volt a legnépszerűbb Európában az összes Porsche közül!

Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!