A Volvo Cars és stratégiai társvállalata, a Polestar megerősítette, hogy flottaszinten túl fogják teljesíteni az Európai Bizottság által meghatározott határértékekhez igazodó, 2020. évi összevont CO2-kibocsátási célértékeiket. Ez még inkább megerősíti azon döntés helyességét, hogy mindkét vállalat stratégiájában központi szerepet játszik a villamosítás.
A Volvo Cars és a Polestar (együtt Volvo Car Corporation) ennek köszönhetően flottamegállapodást kötött a Forddal: az Európai Bizottság által kialakított flottarendszer előírásaival összhangban fennmaradó CO2-kvótájukat felajánlják a Ford, illetve esetleg további autógyártók részére. A flottamegállapodásból származó bevételt új zöld technológiai projektek megvalósítására fordítják.
„A Volvo Car Group jövője elektromos. Konkrét lépéseken keresztül alakítjuk át vállalatunkat.” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Car Group elnök-vezérigazgatója. „Örömmel látom, hogy túlteljesítjük a CO2-kibocsátás mérséklésére vonatkozó célkitűzéseinket. Ez mindennél hitelesebben bizonyítja, hogy stratégiánk üzleti és környezetvédelmi szempontból egyaránt helyesnek bizonyult.”
A Volvo Cars volt az első olyan tradicionális autógyártó a világon, amely palettájának teljes körű villamosítása mellett kötelezte el magát, és mindmáig az egyetlen olyan gyártó, amelynek minden egyes típusa megvásárolható plug-in hibrid hajtáslánccal. Ezen túlmenően a vállalat a következő évek során számos tisztán elektromos modellt is bevezet, elsőként az XC40 Recharge crossovert.
2020 első három negyedévében a Volvo európai eladásainak több mint a negyedét tették ki a plug-in hibrid modellek. Ezen időszakban a prémium márkák közül a Volvo Cars adta el a legtöbb plug-in hibrid modellt Európában (az IHS elemzése szerint), 2025-re pedig nem kisebb célt tűzött ki maga elé a Volvo Cars, mint hogy globális eladásainak 50 százalékát tisztán elektromos, a fennmaradó 50 százalékát pedig hibrid járművek tegyék ki.
Eközben a Polestar idén megkezdte a tisztán elektromos Polestar 2 modell kiszállítását. A márka rövid időn belül a legjelentősebb európai villanyautó-gyártók közé emelkedett, amint az elektromos autómárka folyamatosan erősíti piaci jelenlétét.
A Volvo Cars villamosítási stratégiája annak az ambiciózus klímavédelmi tervnek az eleme, amelynek keretében a vállalat 2040-re teljesen klímasemlegessé kíván válni. A klímavédelmi terv nem éri be annyival, hogy részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok alkalmazásával csökkentse a járművek károsanyag-kibocsátását: a vállalat gyártóhálózatának, tágabb értelemben vett tevékenységeinek és beszállítói láncának szénkibocsátását is mérsékelni kívánja, valamint folyamatosan növeli erőfeszítéseit az anyagok újrahasznosítása és újrafelhasználása terén.
A 2020-es célkitűzések megvalósítása felé vezető első, konkrét lépésként 2018 és 2025 között 40 százalékkal kívánja mérsékelni az egy autóra jutó, annak teljes életciklusára vetített szénkibocsátás mértékét, beleértve az egy autóra jutó károsanyag-emisszió 50 százalékos csökkentését.