A Porsche egy újdonsággal rukkolt elő. Egészen pontosan egy mobilis 2,1 MWh-os töltőpontot épített az elektromos autóik számára. Az új töltési alkalmatossággal 10 elektromos autót lehet tölteni egyszerre.

Az elektromos autózási szegmensnek még mindig van hova fejlődnie az autók töltésének szempontjából. Ezért is lehet egy érdekes megoldás ezen problémára a Porsche ötlete, amit különböző rendezvényekre való felhasználásra terveztek.

A mobilis töltő pont nem számít egyébként új ötletnek. Az Audi például mobilis konténerek elhelyezésével oldotta meg a töltési lehetőségek gyors kialakítását, amit még Davosban mutattak be az év elején a World Economic Forum rendezvény keretein belül. Akkor az e-tron modelleken reprezentálták, hogy mit is tud a szerkezet.

Hirdetés

A Teslának is van egy hasonló megoldása, ők is egy teherautó platóját használták fel, és egy Megapack segítségével látják el elektromos árammal a töltésre szánt autókat. Az ő elképzelésük az, hogy ezt a szerkezetet akár a megnövekedett forgalom közben is lehessen használni.

A Porsche a következőket írta a hivatalos oldalán:

„A budapesti Hungaroring egy Porsche Track Experience nevű események adott otthont, ahol a „Soul on Track” lehetőséget kínált az ügyfeleinek arra, hogy teszteljék a Porsche Taycant a pályán. Az ilyen események azonban különös kihívásokat jelentenek a szervezők számára: sok elektromos autót kell gyorsan és egyidejűleg tölteni, aminek a helyi infrastruktúra nem feltétlenül felel meg mindig. Már létező megoldás hiányában a Porsche nem vesztegette az időt, fejlesztett egy sajátot. A projektben részt vevő partnereivel együtt a cég hét mobil töltő-kocsit gyártott, amelyeket a saját töltőrendszereikkel láttak el.”

A rendszer, amit kialakítottak egyébként tényleg figyelemre méltó: 3,2 MW teljesítményű és egyszerre 10 elektromos Taycan modell töltésére képes.

Ragnar Schulte, a projekt kísérleti marketing igazgatója a következőket mondta el a témával kapcsolatban:

„Most már számos rendezvényen használtuk a teherautókat Európa-szerte, és körülbelül 5000 töltést hajtottunk végre – néha szélsőséges hőmérsékleteken, akár mínusz 40 fokban. Tehát kijelenthetjük, hogy a teljesítményüket próbára tettük.”