A Tesla óriási Powerpack akkumulátor-rendszere, más néven a „Tesla Big Battery” bővítése után rekord kapacitást mutatott a tesztek során. A Dél-Ausztráliában működő 100 MW/129 MWh Tesla Powerpack projekt ugyanazokat a hálózati szolgáltatásokat nyújtja, mint a csúcsteljesítményű erőművek, de olcsóbb, gyorsabb és nulla kibocsátású akkumulátor-rendszeren keresztül teszi mindezt.
Olyan hatékonynak bizonyult, hogy állítólag 2018 januárjában csak néhány nap alatt kb. 1 millió dollárt kellett volna hoznia a konyhára, de később a Tesla panaszkodott, hogy nem lettek rendesen kifizetve, mivel a rendszer nem veszi figyelembe, hogy a Tesla Powerpackjei milyen gyorsan töltik be energiájukat a hálózatba. A rendszer alapvetően saját hatékonyságának áldozata.
Az Ausztrál Energiapiac Üzemeltetője (AEMO), egy 2018-ban közzétett jelentésben megerősítette, hogy sokkal gyorsabb, pontosabb és értékesebb, mint egy hagyományos gőzturbina.
A „Hornsdale Battery” elnevezésű energiatároló projekt a Neoen, egy francia energiavállalat tulajdonában és irányítása alatt áll, amely a szomszédos szélerőműparkot is üzemelteti.
Tavaly novemberben bejelentették, hogy a Tesla több energiatároló kapacitást fog telepíteni a helyszínen – mintegy 50%-kal bővíti a jelenlegit. A bővítés 50 MW / 64,5 MWh kapacitást eredményez a telephelyen – így az összmennyiség 150 MW / 193,5 MWh lesz.
A telepítés az év elején fejeződött be, és jelenleg is tesztelik, mielőtt élesben is bevetnék.
Az ausztrál Reneweconomy számolt be róla, hogy az akkumulátor „rekordszintű” értéket ért el, a töltéstől a kisütésig.
„Kedden, a legújabb tesztsorozatokban a Hornsdale akkumulátor egy gyors, 270 MW-os kiugrást tett – 120 MW-os töltéstől a 150 MW-os kisülésig. Úgy tűnik, hogy többször is megfordult a két érték között. Ezek közül legalább az egyik azonnali hatással volt a villamosenergia nagykereskedelmi árára, lefelé nyomva azt, alig több mint 8 dollár / MWh-ig.”
A megnövekedett kapacitással, az akkumulátor új szolgáltatásokat képes nyújtani, a korábban csak fosszilis tüzelőanyaggal működő erőművek által nyújtott szolgáltatások helyett.
A fosszilis tüzelőanyaggal működő erőművektől való eltávolodással, a Neoen „Tesla Big Battery” névre hallgató akkumulátorrendszerével, több mint 150 millió dollárt takarított meg az első két működési évben.