A fremonti gyár ideiglenes bezárása áll a Tesla gyenge eladási számai mögött

0

Az utóbbi időben számos cikk született arról, hogy a Tesla eladásai mennyire visszazuhantak Európában és egyre csak jönnek fel a kihívók a nyakára. A múlt heti, norvég autós piacot aktuálisan bemutató cikkünkben is meglepetésre nem a Tesla Model 3 volt a best-seller, hanem az Audi e-tron. Musk remekműve csupán az ötödik legtöbbet eladott típus volt idén nyáron. A héten is egy olyan cikk jelent meg az Automotive News digitális hasábjain, ami szerint az európai elektromos autós értékesítési számok kilövése ellenére a Tesla vonatkozó adatai zuhanást mutatnak.

„Az akkumulátoros járművek értékesítése Európában 34 százalékos növekedést produkált az első félévben, 217 495 eladott darabbal a JATO Dynamics piackutatási adatai szerint. Ezzel szemben a Tesla európai eladási 18 százalékkal csökkentek, 37 251 eladott darabbal a vizsgált időszakban.”

De nem csak itt olvasható, hogy bizony az eddig mindent verő Tesla szekere már nem fut olyan jól. A Zero Hedge oldalon is egy elég Tesla-utáló cikk jelent meg: ők már egyenesen azt hozták ki a számokból, hogy a Volkswagen Csoport 38 százalékos részesedéssel bír az európai e-autós piacon, míg a Tesla csak 9 százalékot tudhat magáénak.

Azt, hogy ez csak a pillanatnyi helyzet, azt kiválóan mutatja az a cikkünk, amiben már a 2020-as év teljes első féléve van górcső alá véve. Ebben tisztán látszik, hogy a Tesla továbbra is elveri minden riválisát, hiszen a vizsgált időszakban 179 050 darab ilyen jármű talált gazdára, ezzel a Tesla egyedül a teljes, tisztán elektromos piac 19 százalékát tudhatja magáénak.

De akkor mi áll az ideiglenes gyengélkedés hátterében? Van, amivel nem számol szinte egyik ilyen, számokon alapuló cikk megalkotója sem, az pedig a fremonti gyár ideiglenes bezárása Kaliforniában. A hatóságok 2020 március 24-től záratták be a gyárat, egészen május 11-ig, amikor is Elon Musk a börtönbüntetést is kockára téve újra beindította termelést Fremontban. A teljes leállás tehát bő két hónapig tartott, ami nem kis kiesést okozott az észak-amerikai és európai kiszállításokban, hiszen kontinensünk is még innen hajóztatja be az itt eladott autókat. A beszállításra vonatkozó helyzet vélhetően a német Gigafactory beindítása után változik majd érdemben. Én biztosra veszem, hogy a teljes 2020-as évet tekintve a Tesla tartani tudja elsőbbségét a tisztán elektromos autók piacán Európában (is).

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!