Hirdetés

A Tesla érintőképernyőjén kezelhető ablaktörlő vezérlését Németországban jogellenesnek ítélték, miután valaki összetörte miatta a Model 3-ját. Ezen felül szembe kellett néznie egy bírsággal és egy vezetési tilalommal is a bíróságon.

A német bíróságok mostanában nagyon megnehezítették a Tesla dolgát. Ahogy az angol electrek hírportál fogalmazott; „sok botot dobáltak a Tesla kerekei közé.”

A múlt hónapban a Tesla Autopilot és a teljes önvezetés (Full Self-Driving) megnevezéseket egy német bíróság félrevezetőnek ítélt meg, most pedig a Model 3 ablaktörlő vezérlését ítélik jogellenesnek.

Egy Tesla Model 3 tulajdonos balesetbe keveredett, miközben az érintőképernyőn állította be az automatikus ablaktörlők sebességét.

A Model 3 és a Model Y típusú járművekben, a Tesla nem a megszokott ablaktörlő karokat használta, melyek általában a kormány mögött kapnak helyet. Ehelyett, az autó érzékeli az esőt a kameráin keresztül, és automatikusan beállítja a sebességét az eső erőssége alapján. Ha a sofőr állítani szeretne ezen a sebességen, akkor ezt a középső kijelzőn teheti meg.

Egy német sofőr pontosan ezt tette, amikor elvesztette a járműve felett az irányítást, és összetörte.

A helyi kerületi bíróság pénzbírságot és egy hónapos vezetési tilalmat szabott ki rá, és itt kezdődött a gond a Tesla számára.

A sofőr ugyanis úgy döntött, hogy harcolni fog a büntetés ellen – az ügyet a Legfelsőbb Bíróság elé terjesztette. A bíró a következőket mondta:

„A Tesla járművekbe beépített érintőképernyő, az StVO 23. § (1a) 1. és 2. mondatának értelmében vett elektronikus eszköz, amelynek működtetése a gépjárművezetőnek csak a jelen rendelet feltételei szerint megengedett. Nem számít, hogy a használata milyen célt szolgál, és a gépjármű funkcióinak, az érintőképernyőn keresztül való beállítása (itt: az ablaktörlő sebességének beállítása) csak akkor megengedett, ha ezt gyorsan, a forgalmi, láthatósági, és időjárási körülmények lehetővé teszik, miközben a vezető az útra is tud figyelni.”

Az ítélet példát mutat a jövőbeli Tesla sofőrök számára, akik az érintőképernyőt a „gépjármű üzemeltetéséhez szükséges funkciók” beállításához használnák.