A Mercedes-Benz egy kínai akkumulátorcella-gyártóban szerzett részesedést

0

A Mercedes-Benz pár napja bejelentette, hogy részesedést szerzett a Farasis Energyben, egy kínai akkumulátorcella-gyártóban. Ezzel a lépéssel a német cég megpróbálja bebiztosítani az akkumulátor-ellátást az elektromos járművei számára.

A Farasisnak két gyártóüzeme van jelenleg Kínában, Kancsouban és Csencsiangban, ezek mellett dolgoznak azon a lehetőségen, hogy Európában, illetve az Egyesült Államokban is terjeszkedjenek.

Ma mindkét üzem egy részét eladják a Mercedes-Benz-nek, egy nyilvánosságra még nem hozott összegért, és stratégiai partnerségük kezdetét veszi. A német cég közleménye szerint:

„A hangsúlyt a hatótávolság jelentős növekedésére fogjuk fektetni, illetve a töltési idő csökkentésére. A szerződés akkumulátor ellátottságot fog biztosítani a Mercedes-Benz számára, míg a Farais egy jelentős megrendelést fog kapni. Annak érdekében, hogy a jövőben képes legyen kielégíteni a német Mercedes-Benz gyárak növekvő igényét, a Farasis akkumulátorcellákat gyártó üzemet épít Bitterfeld-Wolfenbe, amely akár 2000 új munkahelyet is létrehozhat. A kelet-német telephelyet a kezdetektől fogva CO2-mentes gyárnak tervezik.”

Markus Schäfer, a Daimler AG, valamint a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja, a következőképpen kommentálta a bejelentést:

„Nagyon örülünk annak, hogy tovább bővíthetjük a Farasis-sal fennálló partnerségünket, és hogy döntő lépést tehetünk az »Electric first« elektromos stratégiánk végrehajtása felé. Az üzleti kapcsolat stratégiai kibővítésével előremozdítjuk portfóliónkat az elektromos piac felé. Ezzel a megállapodással hozzájárulunk az akkumulátorcellák fejlesztéséhez eddigi tapasztalatainkkal. Osztjuk partnerünkkel a fenntarthatóbb világ közös jövőképét a CO2-semleges mobilitás révén.”

A Mercedes-Benz elektromos járművek gyártása még csak most fog igazán beindulni.

Az autógyártó tavaly jelentette be a Mercedes-Benz EQC-t, egy elektromos SUV-t. Azóta kibővítette már a kínálatát az EQV-val, egy elektromos kisteherautóval. Ezeken kívül számíthatunk még jó néhány új elektromos opció megjelenésére, mint például az EQS, ami egy elektromos meghajtású szedán lesz. A cég ezzel a partneri kapcsolat kialakításával bebiztosította az akkumulátor ellátását.

Mi nagyon kíváncsian várjuk, hogy mi lesz ennek a kapcsolatnak a gyümölcse, az biztos, hogy hosszú távon egy helyes lépésnek tűnik. 

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.