Az Xpeng neve sok olvasónknak ismerős, hiszen a NIO után ők is ráléptek arra az útra, ami ismertséget hozott nekik. De miről is van szó? Még 2017-ben hallatott magáról először a Xiaopeng Motors, akik elő is álltak egy e-autó koncepcióval, aminek megalkotásában erős szerepet játszott a “Tesla-hatás”. A koncepció neve mutatta is eredetét, hiszen egyszerűen csak “Tesla klónnak” nevezték el. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2014-ben indult startup vezetője, Henry Xia be is ismerte, hogy teljesen lenyűgözte a Tesla és hogy az összes szabadalmuk tulajdonképpen nyílt és bárki felhasználhatja.

Hirdetés

Akkor sokan azt gondolták, hogy ez csak egy újabb kínai koppintás, csak most e-autót másolnak le éppen. Igen ám, viszont a startup mögött olyan befektető-óriások álltak már akkor is a pénzükkel, mint az Alibaba és a Foxconn, a Xiaopeng támogatására szánt összeg pedig 348.000.000 dollár! A pénzt pedig okosan fektették be, hiszen 2018 év végén elő is rukkoltak az Xpeng G3 SUV-val, természetesen a Tesla Model X kihívójaként.

A történet pedig folytatódott, hiszen 2019 tavaszán egy kis szivárogtatással az Xpeng bemutatta következő dobását, az P7 szedánt, ami a cég saját SEPA (Smart Electric Platform Architecture) padlólemezére épül majd. A számok pedig tetszetősek:

  • 706 km (NEDC) hatótáv
  • CATL-lel közös fejlesztésű NCM akkucellák
  • 170 Wh/kg energiasűrűség
  • 97,5 százalékos hatékonyság a motor tekintetében
  • 81 kWh akkupakk
  • 0,236 légellenállási együttható

A cég a szedánnal az önvezető technológiájukat kívánja prezentálni:

“A második-generációs P7 okosautó a SEPA hardvertechnológiára épült, ami kombinálja a világ jelenlegi legfejlettebb, önvezető rendszereket támogató NVIDIA DRIVE Xavier rendszercsipet (SoC) és egy Qualcomm SnapdragonTM 820A processzort. Erre a hardveres alapra épül az Xpeng önvezető rendszere, az XPILOT 3.0, melynek segítségével a hármas szintű önvezetés is már megvalósítható. Az XPILOT 3.0 elsősorban a kínai közlekedési viszonyokra lett szabva, olyan lehetőségekkel, mint a távolságtartás, sávtartás és választás, automata parkolás egy úti cél végén.”

A P7 szedán az XPILOT 3.0-val érkezik majd meg a vásárlókhoz, miután az Xpeng saját Zhaoqing melletti gyárában összeszerelésre került. Érdekesség, hogy maga gyár is csupán 15 hónap alatt felépült, miután megkapta a szükséges engedélyeket. Az Xpeng szerint pár órával az autó bejelentése után már 3000-nél járt az előrendelések száma.

Megrendelésekből tehát nem volt hiány, így bizonyára sok szerencsés kínai vásárló örült a hírnek, miszerint a típus kiszállítása megkezdődött az országban, melynek kezdőára az ottani kedvezmények érvényesítése után 29 950 euró.