A plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt autók eladása meglehetősen jól teljesített az elmúlt időszakban, azonban a COVID-19 járvány tönkretette a cég többi részlegét.

Hirdetés

Az első negyedév feltehetően minden gyártó számára nehéz időszak volt és ez alól a PSA-csoport (Peugeot, Citroën, DS, Opel/Vauxhall) sem kivétel, mivel a globális értékesítésük 29,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, így mindössze 627024 járművet sikerült eladniuk.

Európában (a cég legnagyobb piacán) a visszaesés még erőteljesebb, ugyanis 30 százalékkal zuhantak az eladások az előző év azonos időszakához, így mindössze 548631 járművet sikerült eladniuk.

A COVID-19 járvány következtében az eladásokon kívül a bevételek is jelentősen csökkentek, 15,6 százalékkal alacsonyabb mint az előző évben, így „mindössze” 15,2 milliárd eurót sikerült bezsebeljen a cég.

A PSA-csoport számára azonban pozitív hír is van, ugyanis egy prezentációban arról beszélnek, hogy a mostani értékesítés kedvezően felelt meg az Európai Unió által megszabott szigorú kibocsátási normáknak – mind az első negyedévben összesítésben, mind a negyedév minden hónapját külön számolva.

Ez azt jelenti, hogy a csoportban sikerült növelni a tisztán elektromos és plug-in meghajtású autók eladását, így az eladott autók összesen 6 százaléka elektromos vagy plug-in volt. Ez 33000 autót jelent az európai piacon, a legtöbb eladott modell feltehetően plug-in hibrid volt.

A rossz hírek sorozata számukra azonban nem ér véget itt, ugyanis a 2020-as évre a cég további visszaesésre számít. Becslésük szerint Európában 25 százalékkal, Kínában 10 százalékkal, Latin-Amerikában 25 százalékkal és Oroszországban 20 százalékkal fognak visszaesni az eladások az egész éves eladást figyelembe véve.