Újabb elektromos modellel bővíti palettáját az egyik legnagyobb német autógyártó, megérkeztek ugyanis az első pletykák az ID család legújabb modelljéről, itt a VW Ruggdzz.

Hirdetés

Valójában semmi meglepő nincsen abban, hogy a Volkswagen folyamatosan, szinte havonta bemutat egy új EV konstrukciót, hiszen ígéreteik szerint 2025-re 20 tisztán elektromos hajtású modellből választhatnak majd az érdeklődők. A név kissé nehézkes lehet számunkra, mi magyarok ennél valamivel több magánhangzót használunk, hogy könnyítsük a beszédet. A Ruggdzz elnevezésben található dupla z, illetve az ID elöljáró a VW elektromos modelljeinek jellemző nomenklatúrája, emlékezzünk csak vissza az idén érkező ID Crozz-ra, vagy az előző évi LA Autoshow-n bemutatott ID Vizzion-ra.

Néhány napja a brit Autocar írta meg először, hogy a wolfsburgi székhelyű cég 2023-ra piacra dob egy kifejezetten terepre tervezett, elektromosan hajtott autót. A gyártó terve, hogy olyan elektromos modelleket hozzanak létre, melyek „ugyanolyan időtlen és osztálytalan tulajdonságokkal rendelkeznek, mint az eredeti bogár”.

A Ruggdzz képes kielégíteni egy ikonikus VW-kaland igényeit, méghozzá e-hajtással. A stílusjegyeket a VW Atlas Cross Sport R Concept-től kölcsönözhet (lásd a fenti képen). Az Autocar információi szerint nagyjából azonos méretű lesz, mint az ID Crozz, a belső források azonban rámutattak, hogy stílusban a robusztus új koncepció nagyon eltér a crossovertől. Az új modell teljes szélességű hűtőrácsot, téglalap alakú fényszórókat, függőleges kasztnielemeket és szélvédőt, valamint lapos tetővonalat ígér.

A végleges verzió rendelhető lesz ötszemélyes változatban, de igény szerint készül majd belőle egy hosszabb tengelytávú hétüléses verzió is. Ha valaki tovább szeretné fokozni az Off-road érzést, kérhet tetőre szerelt spotlámpákat is extraként.

 A Car és Driver 2017-es interjúban Herbert Diess, a VW vezérigazgatója egy elektromos terepjáró megépítésére tett célzásokat. Akkor úgy fogalmazott: olyasmi lesz ez, mint az ikonikus Volkswagen Thing. Ki tudja, lehet, hogy éppen ez történik most.

A Ruggdzz ugyanazt az elképzelést képviselheti, mint amit a Rivian szabadidőautói is képviselnek, azonban valószínűleg olcsóbb versenytársa lesz azoknak.

2019-ben a cég bevezetett egy, a mostani ígéretekhez hasonló homokfutót, az ID Buggy modellt (érdekes, itt felhagytak a z-betűs megoldással), amely egy 62 kWh-os akkumulátorral és a hátsó kerekeket meghajtó 201 lóerős villanymotorral rendelkezik. Sajnos azonban az ID Buggy a mai napig egy olyan koncepció, amelynek nincs konkrét gyártási terve. Reméljük, a sok távoli ígéret között azért a Volkswagen felől érkező pletykák, elképzelések egy jó része meg is valósul, szeretnénk látni néhány konkrétumot, kezdve például egy forgalomba helyezett ID 3-mal.