Szinte az összes nagy akkugyártót maga mellé állítja a Tesla

0

A Tesla további beszállítókkal lépett kapcsolatba a megnövekedett akkumulátorcella-igények miatt. A Reuters híre alapján a Tesla szerdán megegyezett a dél-koreai LG Chem-mel és a kínai CATL-lel a megfelelő akkumulátor-ellátás biztosítása érdekében.

Nehéz bármi közelebbit megtudni ezekről a megegyezésekről, ugyanis egyik fél sem szerette volna kommentálni az esetet. Azonban úgy tűnik, hogy legalább a kínai Gigafactory esetében az LG Chem és a CATL akkumulátorokat fogják használni.

Még azt sem tudni, hogy a Panasonic a kínai Teslák akkumulátor-ellátásával is foglalkozik-e vagy csupán az amerikai gyárban felelős az utánpótlásért.

A Panasonic a Tesla legfontosabb akkumulátor-beszállítója és kulcsszerepet játszik abban, hogy az Egyesült Államokban megfelelő mennyiségben tudják gyártani az autókat. Mivel a Panasonic a Tesla legfőbb beszállítója, az LG Chem és a CATL részesedése minden valószínűség szerint kisebb lesz. 

A Tesla és a Panasonic eddigi együttműködésének eredményei:

  • A 18650 típusú akkumulátorcellát Japánban gyártották a Model S és a Model X számára.
  • A 21700 típusú cellát pedig az Egyesült Államokban gyártják, a Gigafactory-ban az újabb fejlesztésű járművek, a Model 3, Model Y és a Semi számára.

A Made In China Model 3-ak pedig az új partner, az LG Chem által gyártott akkumulátorokkal lesznek ellátva, amelyek majd Kínában készülnek.

Jelenleg meg nem tiszta, hogy mindkét új partner a Gigafactory 3-nak készít-e akkumulátorokat vagy egy nagyobb szerződés része a következő, berlini gyárhoz. 

Mindez a Tesla rajongói (és eljövendő vásárlói) számára kifejezetten jó hírek. Nem csak azt jelenti, hogy az eddigi beszállító stabil partnernek bizonyult, hanem azt is, hogy az egy irányú kitettség csökkentésével a gyár biztosította a hosszú távú, zökkenőmentes gyártást is. Nyilván felmerülhet a kérdés, hogy ez jelenthet-e bármilyen változást a minőségben, különösen, hogy a Tesla kifejezetten büszke a jelenleg használt akkumulátorok élettartamára.

Annyi biztos, hogy a Teslának rengeteg akkumulátorra van szüksége. Hamarosan elindul a Model Y és a Semi gyártása, ezeken felül pedig másfél év múlva az európai termelést is be akarják indítani.

Ide kattintva csatlakozz a legnagyobb és legaktívabb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról.