Sokszor beszéltünk már arról, mi lesz a kiszolgált e-autós akkumulátorokkal. A legalapabb eset, amikor újrahasznosítás alá esnek és gyakorlatilag minden alkotóelemét újra fel tudja használni az ipar. Európában már van ilyen létesítményre is példa, a Volkswagen Salzgitter melletti akkumulátorgyárán belül.

Hirdetés

Ennél egyel komolyabb szint, amikor munkára fogják az amúgy még nagyjából 70-80%-os kapacitással bíró akkupakkokat. Ez leginkább energiatároló üzemeket jelent, melyek elsődlegesen a megújuló módon termelt energiát (pl.: nap, szél) tárolja el későbbi felhasználásra, vagy éppen a villamoshálózat egyenetlenségeit próbálja kisimítani. Utóbbira van most egy példánk, a németországi Hamburgból. Az ottani buszoperátor VHH (Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein) döntött úgy, hogy a városban üzemelő elektromos buszokhoz épít egy ilyen energiatároló létesítményt. Az itt tárolt energiából tudnának vételezni szükség esetén a MAN e-buszok, de a helyi energiahálózat használati módjából eredő ingadozásokat is segít majd kiegyenlíteni!

A telep 50 darab Passat GTE egyenként 9,9 kWh-s használt akkupakkjából épül fel, 495 kWh névleges kapacitást biztosítva. Igény szerint akár 600 kW teljesítményt is ki tudna magából préselni a létesítmény!

Passat GTE akkupakk szétszerelve

A VHH jelenleg 566 buszt üzemeltet, ennek most még csak egy kis része elektromos. De gondoljunk bele, ha ez a szám csak elektromos buszokat fog jelölni, már más lesz az energiaigény! Egy mai átlagos pantográfos, vagy kábeles e-busz töltés 50-450 kW közötti teljesítményt kér, aminek kielégítéséhez hatásos segítséget tud nyújtani egy ilyen energiatároló telep!

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/