Egyre inkább az az érzésem, hogy a Volkswagen szereti az önálló életet élni tudó szerkezeteket, amik ráadásul mobilisak is lehetnek, lehetőleg minél komolyabban kiszolgálva az e-autósokat, megkönnyítve ezzel a jövő sofőrjeinek életét.
Az idén márciusban bemutatott mobil töltőállomás csak az első lépés volt ezen eszközök sorában! Ennek lényege az, hogy egyfajta “e-autós powerbankként” működne. Idén Genfben került bemutatásra az eszköz, melynek főbb paraméterei:
- DC ágon 2 db CCS csatlakozó, egyenként 100 kW kimenő teljesítménnyel
- AC ágon 2 db Type 2 csatlakozó
- 4 db 230V-os “háztartási konnektor” bemenet
- 360 kWh kapacitás
- Egy időben 4 eszközt tud tölteni
- Az akkumulátor moduljai osztoznak az MEB platform elemeivel
- Működéséhez nem szükséges folyamatos hálózati kapcsolat, viszont ha csatlakoztatva van az elektromos hálózathoz, akár 30 kW-al is feltölthetők a cellák.
- Alapvetően használt e-autós akkumulátorok újrafelhasználásával készül
Most pedig itt a legújabb okosság a Volkswagen műhelyéből, az önműködő töltőrobot! A koncepció lényege, hogy a lenti videóban is látható robotokat akkumulátorokkal szerelnék fel, majd ezek a robotok parkolóházakba kerülnének, ahol igény szerint töltenék az ott parkoló elektromos autókat a jövőben. Mark Möller fejlesztési igazgató (Head of Development at Volkswagen Group Components) így nyilatkozott:
„A mobil töltőrobotok forradalmat indítanak el, amikor majd az elektromos autók töltésének szolgálatba állnak különböző parkolóházakban és parkolókban, hiszen a töltőinfrastruktúrát visszük el az autókhoz, nem pedig fordítva. Ennek segítségével szinte bármelyik parkolót alkalmassá tudjuk tenni elektromos autók fogadására, szükségtelenné téve bármilyen különösebb beruházást az elektromos infrastruktúrában! Ez a robot még csak egy prototípus, de igen gyorsan valóság lehet, ha az igény meglesz rá!”
A videóban látható „utánfutó” gyomrában -amit a robot vontat az autóhoz- egy 25 kWh-s akkupakk van, amit a parkolóban 50 kW-os DC villámtöltőkkel rántanának újra menetkészre! Ezekből az utánfutókból ráadásul egyszerre többet is tud vontatni a robot, ha szükséges!
Kíváncsiak lennénk mondjuk arra, hogy az utánfutók töltéséhez szükséges töltő-infrastruktúra kialakítása mibe kerülne, így azért kicsit fenntartással fogadtam Möller úr nyilatkozatát a bekerülési költségekről, még akkor is, ha a robot és az akkupakkok az utánfutókban csak lízingelt konstrukcióban kerülnének kihelyezésre. A Volkswagen nem árulta el, hogy az első piaci bevezetés mikorra lesz elérhető!
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/