Amikor márciusban nálunk járt az Audi e-tron 55 SUV egy villámteszt erejéig, rendkívül meggyőző volt az autó teljesítménye. Viszont azt is tudni kell, hogy az e-tron SUV használja az egyik legnagyobb „puffert” a jelenlegi e-autók közül az akkupakk kapacitására vonatkoztatva. Ezt a márka azzal magyarázta, hogy számukra elsődlegesen fontos, hogy megőrződjön az autó minősége, az akkupakk tekintetében is leginkább. Ez a hozzáállás ugyanakkor előrevetíti azt, hogy bőven lesz mozgástere az Audi mérnökeinek arra, hogy csiszolgassák a hardvert és a szoftvert is.
Ez pedig most meg is történt, hiszen az Audi bejelentése szerint számos hardveres és szoftveres fejlesztéssel készülnek a típussal kapcsolatban, melyek együttesen akár 25 kilométert is hozzá tudnak majd adni a jelenlegi 436 km WLTP hatótávhoz.
Az egyik legkönnyebben kivitelezhető javítás az lesz, hogy nagyobb részt engednek az autónak, hogy haladásra használjon fel a nagyfeszültségű akkupakk kapacitásából. Hozzányúltak továbbá a fékrendszerhez is, valamint a két elektromos motorból alapesetben csak az egyik szolgálja a haladást, ám igény esetén azonnal be tud kapcsolódni az első tengelyen található egység is.
Újragondolták az akkupakk hűtésre szolgáló elemeket is. Csökkentették az áramló hűtőközeg mennyiségét, ami a kisebb térfogat miatt kevesebb energiával keringethető. A hőszivattyú sem maradt ki a fejlesztésekből, hiszen mostantól a DC villámtöltés során keletkező hőt is felhasználja majd az utastér fűtésére az e-tron
A regeneratív fékezés az e-tron esetében akár a teljes hatótáv 30 százalékáért is felelős lehet, így ennek hatékonyságán is reszelgettek a mérnökök.
Az Audi elmondása szerint ezek a frissített modellek egyelőre csak Európában lesznek elérhetőek, kérdés persze, hogy mit szól ezekhez az, aki már megvásárolta a jelenleg kapható modellt?
Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. „e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/