Az elektromos árammal történő töltés minden akkumulátor esetében hőtermeléssel jár. Egy telefon akkumulátorának esetében ez egy viszonylag enyhe “forrósodás”, de ahol 2-300 kW-ok repkednek, komolyabb hőhatások jönnek létre. Tudják ezt a villámtöltők gyártói is, különösen a nagyteljesítményű villámtöltők esetében.
A Tesla Supercharger állomásokon már elkezdődött a V3 oszlopok telepítése, még ha egyelőre nem is nagy számban. Ez számokban azt jelenti, hogy a V2-es oszlopok 145 kW elméleti maximum teljesítménye helyett a V3 oszlopokon 250 kW maximális teljesítménnyel vételezhet energiát az arra alkalmas jármű.

Egy nyilvános V3 Suercharger állomás

A Tesla a V3 SuC bemutatásakor már ismertette megoldását erre a problémára, hiszen még akkor prezentálták új, folyadékhűtéses töltőkábelüket, ami könnyebb és jóval flexibilisebb a réginél. Most pedig egy új szintet lépnének, a folyadékhűtés átültetésével a töltőfejbe is. Ennek érdekében már 2019 márciusában elkezdték regisztrálni a vonatkozó szabadalmat, ami a “Liquid-Cooled Charging Connector” nevet kapta és talán folyadékhűtéses töltőcsatlakozónak fordíthatnánk legegyszerűbben.

A Tesla elmondása szerint ezzel a megoldással tovább javítható a töltés hatékonysága, ám azt nem tudni, hogy a V3-as oszlopokon már meg is jelenik majd az új töltőfej? Vagy talán a közeljövő nagyteljesítményű töltőoszlopain láthatjuk csak élőben?

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/