Mégsem Nico Rosberg vezetheti a Plaid Teslát a Nürburgringen

0

Az elmúlt napok eseménydúsan teltek a Tesla háza táján, hisz a Tesla – Porsche párharc tovább folytatódott. Nico Rosberg megkereste Twitteren Elon Muskot azzal, hogy szívesen vezetné a Model S-t a nürburgringi rekordkísérletben. Ekkor már egy jó párost prognosztizáltak a világ sajtói.

Azonban egyre nagyobb az esély arra, hogy nem a volt Forma-1 világbajnok fog a Tesla volánja mögött ülni, mivel nem elég képzett a nürburgringi pályához. Ugyanis a pályán való menethez külön autóipari tesztvezetői képesítés megléte kötelező ami minimum háromnapos folyamat. Sokak szerint mindez elnézhető, hisz mégiscsak egy volt világbajnokról van szó. De sokkal valószínűbb, hogy Thomas Mutsch fog a kormány mögött ülni a majd 21 kilométeres aszfaltcsíkon, és bár hivatalosan ez nem lett megerősítve, de a csütörtöki nürburgringi képeken Mutsch sisakját látni az autón.

Később a Frankfurt Motor Show-n kérdezték meg Nico Rosbertet arról, hogy mi a helyzet a rekorddöntéssel és akkor azt mondta, hogy „még folynak a tárgyalások”.

Egyelőre tehát nem tudni, hogy ki fogja vezetni szeptember 21-én egy 30 perces privát foglaláson belül azt a Model S-t ami a Plaid nevet kapta. A Plaid verzió már körrekordot döntött a Laguna Seca-i versenypályán pár napja, így ott már hivatalosan is a Tesla Model S számít a leggyorsabb négyajtós autónak.

A Plaid egy teljesen új modell a Model S-en belül, kiszélesített kerékívekkel, kiemelt hátsó spoilerrel, nagyobb hűtőrésszel, módosított felfüggesztéssel és továbbfejlesztett fékrendszerrel ellátott modell utasterében 7 ülés található. Nyilvánvaló, hogy ezzel a modellel már a leggyorsabb hétüléses autó címére hajt a Tesla.

Továbbá a Plaid verzióban egy újfajta, három elektromos motorral felvonultató hajtáslánc dolgozik. A Plaid a jelenleg legerősebb P100D Performance fölött kerül elhelyezésre, talán ezért is kaphatta meg a P100D+ jelvényt a Model S.

Elon Musk szerint a Plaid verziót hamarosan hivatalos körülmények között is bemutatják, addig pedig teljes erőbedobással tesztelik és finomhangolják. Akár utólagosan eszkábált hátsó spoilerrel:

Bővebb információkat egyelőre még nem tudni, ám az biztos, hogy a triplamotoros rendszer csak a Model S, Model X és a következő generációs Roadster esetében lesz elérhető. Vagyis a Model 3 és a Model Y nem kapja meg ezt az újdonságot.

Annak ellenére, hogy a nürburgringi Model S már ezt a rendszert nyúzza, Elon Musk szerint a hajtáslánc fejlesztése még folyamatban van és legalább egy évre van szükségük ahhoz, hogy értékesíteni lehessen azt.

Ide kattintva csatlakozhatsz a legnagyobb Magyar Tesla Club Facebook csoportunkhoz, ahol elmondhatod a véleményed. Vagy ha nincs Facebook fiókod akkor regisztrálj a megújult fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!