Miközben a világ a tisztán elektromos e-tron Sportbackre vár, addig az Audi csak bejelentette az e-tron belépő szintű változatát az Audi e-tron 50 quattro-t.

Annyi év várakozás és kiszivárgott információk után tavaly szeptember 18-án bemutatták az Audi tisztán elektromos SUV-ját az e-tront San Franciscóban. Most pedig megérkezett az e-tron 50 quattro ami sokkal kisebb, 71 kWh-s akkumulátort kapott. Éppen ezért a megtehető hatótávolság is kevesebb lett, WLTP szerint egyetlen töltéssel a kisebb e-tron 299 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel. Ez nagyjából 28%-al kisebb mint az e-tron 55 quatrro-e.

A pénztárcabarátabb e-tron a lóerőkből is lead egy keveset. Ezt a modellt is egy kétmotoros összekerékhajtású rendszer mozgatja, de az eredeti 402 lóerő helyett már csak 308-at kapnak a vásárlók. A 0-100-as gyorsulás ideje is 7 másodpercre emelkedik, limitált végsebessége pedig 190 km/h lesz.

Továbbá a DC villámtöltés sebességét is csökkentették, az 55-ös változat 150 kW-os csúcsáról 120 kW-ra. Az e-tron 50 quattro fő célja, hogy “jellemzően nagy hatékonyságot és erős teljesítményt nyújtson új áron”. Az Audi a kisebb modellt Németországban 70.000 euróért, azaz nagyjából 22,7 millió forintos árért kínálja. Egyelőre még csak Európában, és a négykarikás vállalat szerint jelenleg nem tervezik, hogy az USA piacán is megjelennek ezzel a modellel.

Audi e-tron 50 quattro műszaki adatok:

  • 71 kWh akkumulátor
  • A WLTP távolsága 299 km
  • 0-100 km / h 7,0 másodperc alatt
  • legnagyobb sebesség 190 km / h
  • összkerék meghajtás, kettős motor
  • A rendszer teljesítménye 230 kW és 540 Nm
  • DC gyors töltés 30 perc alatt (akár 120 kW teljesítménnyel)
  • AC töltés 2,3 kW-tól (egyfázisú) 11 kW-ig (háromfázisú)

Audi e-tron 55 quattro műszaki adatok:

  • 95 kWh akkumulátor (36 cellás modul, mindegyik modul 12 tokos cellával van felszerelve, névleges feszültsége 396 volt)
  • Az EPA hatótávolsága 328 km és 417 km a WLTP tesztciklus alatt.
  • 0-100 km/h 5,7 másodperc alatt
  • Legnagyobb sebesség – 200 km/h
  • dual-motoros összkerékhajtás – 300 kW-ig és 664 Nm S módban (boost) vagy akár 265 kW és 561 Nm D módban . Az első motor 135 kW, hátsó pedig 165 kW (S üzemmód).
  • Maximális vontathatóság – 1800 kg
  • 11 kW vagy 22 kW háromfázisú Európában
  • DC gyors töltés 150 kW-ig: 0-80% 30 perc alatt
  • akkumulátor súlya: 700 kg

Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/