Jobb a 250 kW, mint a 150 kW? Nem biztos!

0

A Tesla a V3 Supercharger és a Model 3 együttműködésével egy új iparági rekordot állított be, amivel egy ideig megint nem nagyon fog tudni mit kezdeni egyetlen gyártó sem. Az alábbi ábrán egy Twitterre feltett töltési karakterisztika látható, amin a V3 Supercharger és egy Tesla Model 3 együttműködése figyelhető meg.

Ez tehát ebben az esetben 250 kW-os villámtöltési teljesítményt jelent majd! A Model 3 után jelenleg az Audi e-tron SUV a következő a sorban, a maga 150 kW-os teljesítményfogadásával! Ez nagyságrendekkel kisebb teljesítmény, de érdemes a dolgot más szemszögből is megvizsgálni. Ugyanis jól hangzik, hogy valamit 250 kW-al lehet tölteni, de minden e-autós, aki már használt villámtöltőt, az tudja, hogy ez a teljesítmény nem tart sokáig és az oszlop fokozatosan veszi vissza a teljesítményt, ahogy halad előre a töltés. És itt jön a lényeg az Audi szerint, amire ők az alábbi ábrát mutatták be:

Ezt a diát egy Audi e-tronról szóló konferencián mutatta be Matthew Mostafaei, aki az egyik termékfelelős az Audinál (manager for e-tron and connected vehicles in the US). Ha jobban megfigyeljük, látható, hogy a kevesebb néha több, hiszen a Model 3 bár 250 kW-al fogadja a töltést, 10% után meredek esésbe kezd, míg az e-tron 80%-os töltöttségig végig tartja a 140-150 kW-os teljesítményt.

Ti mit gondoltok, melyik karakterisztika a hatásosabb? Regisztrálj a fórumunkon ahol elmondhatod a véleményed és troll mentes zónában cseveghetünk. “e-cars.hu club, e-autó tulajdonosoktól, e-autó tulajoknak és rajongóknak, érdeklődőknek” egyaránt! https://ecarsforum.hu/

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!