Kisodródott a kanyarban egy elektromos busz az Államokban

0

Talán mégsem olyan jó ötlet a busz tetejére pakolni az akkumulátorokat?

 Pár napja furcsa balesetről olvashattunk, ami arról szólt, hogy a New Flyer vállalat Xcelsior típusú busza az egyik tesztút során kisodródott egy kanyarban az út szélére és megsérült 3 alkalmazott a busz belsejében. A cégnek pedig nagy tapasztalata van már buszok gyártásában, hiszen CNG és dízel-alapú buszokat is készítenek, az elektromosokon felül. Az említett Xcelsior busz egyébként már sikerrel vizsgázott New York tömegközlekedésében, ahol 5 darab ilyen buszt teszteltek.

A baleset az alabamai Anniston városában történt, ahol a helyi újság, az Anniston Star is megírta a történetet:

[vc_raw_js]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[/vc_raw_js]

A helyi rendőrség is nyilatkozott:

„ A tesztcsapat a Werner Drive kanyargós utcáin haladt, amikor a busz letért az úttestről jobb oldali irányba. A vezető elvesztette uralmát a jármű felett, aminek során a busz az oldalára borult és úgy állt meg.”

A balesetben megsérült csapattagok szerencsére kisebb sérüléseket szenvedtek csak. A vállalat már vizsgálja az eset körülményeit, de egyelőre nem látszik, hogy bármi hibásan működött volna. Az viszont már most valószínű, hogy a busz tetejére szerelt akkumulátorcsomag okozhatott súlyeloszlási és egyensúlyi problémákat.

Ez az akkupakk figyelemreméltó, 818 kWh kapacitású, így sejthető, hogy a súlya is már jelentősen tud befolyásolni haladás közben sok mindent.

Forrás: insideevs.com

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!