A kaliforniai Los Angeles városának kerülete meglepő lépésre szánta el magát. A területén elhelyezett nyilvános töltőállomásokról ugyanis kitiltják áprilistól a hibrideket. Csak a tisztán elektromos autók lesznek jogosultak azokat használni.

A sajtónyilatkozat pedig:

„Annak érdekében, hogy javuljon az olyan járművekhez való hozzáférés, amelyek 100% -ban az elektromos energiától függenek, az új irányelv fenntartja a városi töltőállomásokat ezeknek az akkumulátorral működő elektromos járműveknek. Minden más jármű (beleértve a plug-in hibrid elektromos járműveket), amelyen nincs aktív töltés, alanya lesz az elvontatásnak, melynek kapcsolódó bírságát a tulajdonosnak kell megfizetnie.”

A lépés elgondolkodtató, de valahol érthető is. Jelenleg a töltőállomások száma még Amerikában is limitált-számú, az elektromos autók iránti kereslet pedig egyre csak nőni fog a következő években. Egy (plug-in) hibrid nem függ annyira az elektromos töltőoszlopoktól, mint egy tisztán elektromos. Ha egy hibrid autó akkumulátorai lemerülnek, az átvált belső égésű üzemmódba és legfeljebb több benzin fogy hazáig. Ám ha egy tisztán elektromos autó fogy ki a szuflából, azzal nincs hazajutás, csak a kétségbeesett intézkedés.

Az intézkedés biztosan nagy port fog felkavarni. A legegyszerűbb megoldás az újabb töltőtelepítések, vagy a töltésért beszedhető összeg növelése lenne, de ez nem ilyen egyszerű. Rengeteg infrastrukturális kérdés és probléma vár ilyenkor megoldásra.

 Itthon is például gyakori dühöngés tárgya, hogy a villámtöltőket miért nem autópályák mentén telepítik. Egyszerű: erre nem mindenhol van technikailag lehetőség. A jelenlegi elveken működő töltőszolgáltatást figyelembe véve senki nem várhatja el egy szolgáltatótól vagy önkormányzattól, hogy „köszönömre” szánjon több millió forintot, hogy a semmi közepére kitelepítsen egy ennyire komoly technikát. De a városokon belül sem mindegy, hogy hova tervezik ezeket az egységeket.

Forrás: insideevs.com

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]