Nincs meglepő abban, ha az autógyárak mindent megtesznek azért, hogy legyen elegendő alapanyag az autók gyártásához. Jelen állás szerint az e-autók eszenciája pedig a lítium és a kobalt.

Így tett a Tesla is, amikor pár hete kiderült, közvetlenül a termelőknél folytat tárgyalásokat. Pontosabban Chile legnagyobb lítium termelőjével a Sociedad Química y Minera de Chile (SQM) vállalattal, egy feldolgozó egység építése ügyében a dél-amerikai országban.

A chilei Corfo Fejlesztési Ügynökség vezérigazgatója, Eduardo Bitran is nyilatkozatban ismerte el, miszerint az SQM és a Tesla tárgyalásokat folytat egy új üzem nyitásáról, ami segítené a folyamatos akkumulátor-alapanyag ellátását az Elon Musk-vezette vállalatnak. Chile most nagyon jó helyzetbe tud kerülni, hiszen a világ lítium tartalékainak 54%-a az ország alatt található, becslések szerint a kapcsolódó iparágakkal együtt ez a tény 10 milliárd dollár befektetést és 10.000 új munkahelyet vonzhat az országba.

A teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a címben közölt tényt sem a Tesla, sem az SQM nem erősítette meg még.

Hasonló indokok mentén cselekszik a BMW is. Pontosabban egy 10 éves szerződés keretében akarja biztosítani, hogy legyen elég lítium és kobalt a raktárban, ha az éppen egy elektromos BMW akkumulátorcsomagjához kell majd. Ezt Markus Duesmann, a BMW ellátási láncáért felelős vezető (head of supply chain) is megerősítette a Frankfurter Allgemeine Zeitung újságnak:

„Célunk, hogy az ellátást már a bányák szintjétől biztosítsuk. A szerződések készen vannak az aláírásra”

Az említett 2 fém alapvető fontosságú az akkumulátorgyártáshoz. Ha pedig a technológia nem változik a következő években és maradnak lítium-alapú akkumulátorok, komoly hiány jelentkezhet, ami bizony az árakat is fel fogja verni. A lítium ára az elmúlt 10 évben megduplázódott, a kobalté pedig megháromszorozódott.

A BMW elektromos felhozatal még egyelőre nem sok tagot számlál, ám jövőre érkezhet a teljesen elektromos MINI.

Sőt, 2025-ig egy 25 típusból álló kínálatot kívánnak felépíteni erre a meghajtástípusra. Ennek teljesítése érdekében a német vállalat már a saját, Battery Cell Competence Centre nevű kutatási központját is tervezi átadni 2019-ben, ahol remélhetőleg bármilyen méretű, formájú és technológiájú (akár most még bevezetés alatt álló) akkumulátorokat tudnak majd gyártani, többek közt a Solid Power szilárdtest akkumulátorait is, persze miután elkészülnek vele. A Solid Power már most is nagy tapasztalattal rendelkezik a szilárdtest-alapú akkumulátorok terén, évek óta fejlesztik erre alapuló technológiájukat.

 

Forrás. insideevs.com, e-cars.hu

[ult_buttons btn_title=”Ide kattintva követhetsz minket a Facebookon is!” btn_link=”url:https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fecarshu%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-facebook-square” icon_size=”40″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”5″ btn_font_style=”font-weight:bold;” btn_font_size=”desktop:20px;”]
[ult_buttons btn_title=”Csatlakozz a legnagyobb Magyar Elektromos autó tippek és kérdések Facebook csoportunkhoz!” btn_link=”url:http%3A%2F%2Feautoklub.com%2F||target:%20_blank|” btn_align=”ubtn-center” btn_size=”ubtn-block” btn_title_color=”#3b5998″ btn_bg_color=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_hover=”ubtn-fade-bg” btn_anim_effect=”ulta-shrink” btn_bg_color_hover=”rgba(175,175,175,0.15)” btn_title_color_hover=”#06c100″ icon=”Defaults-comments” icon_size=”30″ icon_color=”#3b5998″ btn_icon_pos=”ubtn-sep-icon-at-left” btn_shadow=”shd-bottom” btn_shadow_color=”#3b5998″ btn_shadow_color_hover=”#06c100″ btn_shadow_size=”2″ btn_font_size=”desktop:14px;” btn_font_style=”font-weight:bold;”]