A Tesla esetében folyamatosan megfigyelhetjük az árak csökkenését, ami valljuk meg igen kellemes érzés, főleg, ha valaki mostanában tervez vásárolni Elon Musk vállalatának kínálatából. Másrészt aki már vett Teslát, az bizonyára nem nézi ezeket az akciókat jó szemmel, de hát ilyen a fogyasztói világ, az árak folyamatosan változnak.
Az Egyesült Államokban most ismét árcsökkenés tanúi lehetünk, hiszen a Model Y esetében új alapár jelent meg, ami némileg visszavett tudás árán születhetett meg. Azonban sokszor nincs is szüksége mondjuk második motorra annak, aki egy alapáras autót vinne haza.
Egészen mostanáig a Model Y AWD, vagyis az összkerekes (így dupalmotoros is) volt a legolcsóbb ebből a típusból, ami 47 740 dollárt jelentett bármiféle állami támogatás, vagy ösztönző nélkül. Ezen variáns helyére kúszott be az egyesült Államokban a Tesla konfigurátorába a Model Y RWD, mindössze 43 990 dolláros áron.
Árak tekintetében tehát rögtön 3750 dollár maradhat az egyszeri vásárló zsebében és mivel a Model Y is jogosult a 7500 dolláros Szövetségi támogatásra (Federal Tax Credit), rögtön letornázható az ár 36 490 dollárra. Ha pedig ez nem lenne elég, államok szintjén további támogatások is lekérhetők, talán a legtöbb Kaliforniában.
A múlt hónapban nyugdíjazott AWD helyett tehát immár RWD, vagyis csak a hátsó tengelyen hajtott Model Y lett a legolcsóbb változat. Ez ugye már csak egy elektromos motort jelent az AWD kettő darabjához képest, tehát egyrészt ezzel tud spórolni a vásárló, akinek nincs szüksége ilyesmire.
De nem csak itt faragott a Tesla az elérhető tudáson, hiszen az akkupakkba is belenyúltak kicsit. A hivatalos hatótáv 279 mérföldről 260 mérföldre csökkent, vagyis 449 km helyett 418 km tehető meg egyetlen töltéssel ezen változat esetében. A változást az LFP kémiára való áttérés okozza. Az LFP akkumulátorok jóval olcsóbbak, mint az elterjedtebb nikkel-mangán-kobalt (NMC) cellák, de alacsonyabb az energiasűrűségük, ezért kisebb a hatótávolsága is egy adott súly/térfogatú NMC akkupakkhoz képest. Illetve az is előnyük, hogy nem használnak kobaltot az LFP esetében, amelyhez köztudottan kellemetlen konfliktusok csatolhatók.
Ráadásul az új modell 0-100 km/h gyorsulási ideje 6,6 másodperc, szemben a korábbi Model Y AWD 5,0 másodpercével. Valamint van még egy különbség: a Model Y RWD-n nem kaphatja meg a 7 üléses konfigurációt.
A Model Y LFP akkuval már 2021 óta kapható Kínában és ott korábban 6,9 másodperc volt megadva ehhez az értékhez, amit az amerikai verzió indulásával egyidőben módosítottak Kínában is 5,9 másodperce. Kanadában az idei év elején jelent meg ez a Model Y változat. A Tesla konfigurátora szerint ezen variáns kiszállításai 2023. október-november között kezdődnek az Államokban.