Ismét bajban a Volkswagen: bezárhat a híres, üvegfalú gyára

0

A Volkswagen háza táján mostanában érdekes dolgok történnek és bár próbálunk nem sötét fellegeket látni Európa egyik legnagyobb autógyártója felett, azért a hírek nyugtalanítóak. Most éppen a drezdai Transparent Factory felől jönnek a kellemetlen szóbeszédek, amik a gyár bezárásról és az ottani munkaerő átszervezéséről szólnak.

Az egész probléma talán ott indult, hogy a Volkswagen kínai elektromos autós eladásai (és ezzel együtt a belsőégésű motoros változatoké is) erős csökkenésbe kezdtek, a kínai autógyártók elég komolyan kifejlődtek és ma már az első helyeken tolakodnak, legyen szó bármilyen összehasonlításról. Ez pedig a Volkswagen számára csökkenő bevételeket és kisebb igényt jelent az elektromos modelljeik iránt. Ha mindez nem lenne elég, ezek a kínai gyártók már Európában is jelen vannak, egyre erősebb problémát jelentve a német óriásnak. Ezt nemrég Thomas Shafer is kimondta.

Nem sokkal ezután jött a hír, hogy Zwickau esetében is meg fog látszani a probléma hamarosan, a közel 11 000 fős alkalmazotti létszámból több száz dolgozót bocsájthatnak el. A vállalat elmondása szerint a kereslet visszaesőben van az elektromos modelljeik iránt, így elképzelhető, hogy egy jelentősebb létszámtól meg kell válnia a Volkswagennek. Ráadásul a magasabb infláció és a kevesebb támogatás gyengíti a keresletet. Az Automobilwoche című német lap értesülései szerint a Volkswagen ennek válaszául állások megszüntetését tervezi, hiszen az üzem nem képes kihasználni a teljes kapacitást, az alacsony kereslet végett.

Most pedig itt az újabb probléma, természetesen egyelőre ez is csak német lapértesülés szinten létezik. Ezúttal is az Automobilwoche volt a jól értesült, hiszen cikkük szerint a drezdai VW gyár is bajban van, ám itt már a teljes üzem bezárásra kerülhet. Az itt dolgozó 300 alkalmazott egy része talán átszervezhető lesz, de sokuktól végleg meg kell válnia a vállalatnak. Amint arról az Automobilwoche német kiadvány céges körökre hivatkozva beszámolt, a gyárban teljesen le fog állni a gyártás, ám ehhez időpontot nem társítottak.

A VW jelenleg a drezdai Transparent Factoryban is gyártja az ID.3-mat, itt korábban e-Golfok készültek. Az üzem 2002 tavaszi indulása óta közel 150 000 darab autót gyártottak itt le, olyanokat, mint a VW Phaeton, Bentley Flying Spur, VW e-Golf és az ID.3. Ez utóbbiból tavaly 6500 darab készült itt.

Továbbá a Bloombergnek nyilatkozó források szerint a létesítmény éves működési költségei 60 és 70 millió euró között mozognak. A termelés felfüggesztése, a gyár átalakítása egy szélesebb körű stratégia része, amelynek célja a költségek csökkentése és a vállalat jobb pozicionálása a jövőbeni versenyben való helytállás érdekében.

Ha pedig nem lenne elég a zwickaui és a drezdai üzemek kapcsán érkező rossz hírekből, állítólag Emdenben is csökkenni fog, vagy talán már csökkentették is a gyártói kapacitásokat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!