Visszaesett a Kia EV9 utáni érdeklődés

0

Úgy tűnik, hogy a Kia EV9 SUV élete nem indul könnyen, legalábbis, ha hinni lehet a dél-koreai magazinok értesüléseinek. Szerintük elenyésző számú EV9-re adtak le rendelést a vevők és ennek okai is vannak, melyek leginkább a magas árra és a felmerült technológiai problémákra vezethetők vissza elsősorban.

Erről elsőként a Korean Economic Daily magazin írt egy terjedelmes cikket, ami szerint a múlt hónapban csak 408 darab EV9-et adott el a Kia. Pedig kiválóan indult a típus premierje, hiszen a rendelhetőség indulásával (június közepe) nyolc nap alatt össze is hozott 13 000 rendelést az EV9, aminek a fele új ügyfél volt. Aztán valami történhetett, hiszen az erős kezdés után júniusban 1334, míg júliusban csak 1251 darab EV9 után érdeklődtek fizetős vásárlók. Végül augusztusban már csak a fentebb említett 408 darabot sikerült összehoznia a típusnak.

EV9 Global Reveal

Ez bizony egy erős 300 százalék körüli visszaesés, ami minden bizonnyal felkelti már a felső vezetés figyelmét is. De mik vezettek el idáig, csupán pár hónappal a sikeres premier után?

Nos, a fent linkelt magazin szerint elsősorban a magas ár az, ami visszatartó erő lehet. Akinek volt pénze erre az autóra, az már a premier után 13 ezer előrendelő között benne volt. A fullos EV9 közel 100 000 won, ami majdnem 75 000 dollárnak felel meg. Az igénybe vehető állami támogatások után is még mindig 70 millió won/52 000 dollár körül jár az EV9 árcímkéje. Ez pedig rengeteg pénz egy Kia modellért és ezt a leendő vásárlók is tudják, akik eddig még halogatják a vásárlást. Nyilván egy kevésbé erősen felszerelt verzió nem ennyibe kerül, de arányaiban ennyiért már vannak más, ugyanilyen tudású elektromos autók. A Kia szerint az EV9 magas ára elsősorban a benne található 99,8 kWh-s akkupakknak köszönhető.

De nem csak az ár az, ami árnyékot vet az EV9-re, hiszen a dél koreai Föld-, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztérium szerint ezen felül a Kia elektromos SUV-ja számos minőségi problémától szenvedett a bevezetése óta, beleértve a lámpavezérlő jeleket, a töltésvezérlőket és egyéb rendszereket. A Kia a problémákat a tulajdonosok számára költségmentesen orvosolta, de nyilván ez nem keltette jó hírét a típusnak.

Mindeközben a dél-koreai autógyártó azt reméli, hogy az EV9 tengerentúli és európai szállítása fellendíti az eladásokat. 

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!