A kínai autógyártók egyre komolyabban tekintenek az európai autópiac felé, ami elsősorban presztízs-értékkel bírhat számukra, hiszen jelenleg az itteni eladásaik csupán kerekítési hibák lehetnek ahhoz képest, amennyi autót Kínában adnak el havonta. Mégis, a kínai gyártók szeretik az öreg kontinenset, hiszen Európában mégiscsak a világ legjobb autómárkáinak sokasága található.
Ez a sokszínűség pedig feltételezi az innovációt és a fejlett technológiák meglétét, ezért is szeretnek vélhetően a kínaiak nálunk bázist kiépíteni, hogy ők is részesülhessenek abból a technológia fejlesztésből, amit az európai autóipar fel tud mutatni. A legújabb kínai márka, akik európai központtal rendelkeznek mostantól, a NIO. Ugyanis nemrég nyitották meg „Innovation Center” néven új európai főhadiszállásukat, ráadásul Németország szívében, Berlinben.
Az 1500 négyzetméteres létesítmény a német főváros szívében, a Rotherstraße Friedrichshain-ban helyezkedik el, nem véletlenül. A helyszín kiválasztásának célja, hogy az hozzájáruljon az új technológiák és alkalmazások fejlesztésének minőségéhez.
„Új berlini helyszínünkkel a NIO világszínvonalú szoftverfejlesztőket és mérnököket vonz majd” – magyarázta rövid beszédében Hui Zhang, a NIO európai vezérigazgatója.
A jövőben a berlini fejlesztők feladata lesz a globális alkalmazások lokalizálása, valamint ezek európai tesztelése és érvényesítése. Öt csapat dolgozik majd az új központban, köztük a Digital Systems, a Digital Development, a Digital Cockpit, az Autonomous Driving és a NIO Power. Ez utóbbi részleg a töltő-infrastruktúra és az akkumulátorcsere állomások csapata.
Az új berlini központ mellett a NIO-nak már van egy másik ilyen egysége is München mellett, itt inkább az autók tervezésén van a hangsúly. Ázsia és Észak-Amerika után immár három kontinens is részt vesz a globális NIO hálózatban. A NIO jelenleg több mint 10 000 embert foglalkoztat világszerte a kutatás és fejlesztés területén – közülük körülbelül 6 000 a szoftverfejlesztésre szakosodott.
A NIO azt állítja, hogy az elmúlt öt évben több mint 80 FOTA-frissítést (Firmware-Over-The-Air) hajtott végre, több mint 450 új funkcióval és több mint 600 funkciófrissítéssel. A gyártó megkülönbözteti a FOTA frissítést a SOTA-tól, (Software-over-the-air), a FOTA frissítések rendszerszintű funkciókat is javíthatnak, például a teljesítményt, a járművezérlő rendszereket, valamint a vezetési kényelmet és a vezetőt segítő rendszereket.
A berlini NIO Innovációs Központ megnyitóján volt egy tény amelyre a vállalat különösen büszke: „Ennyi év alatt a NIO-nak soha nem kellett szoftveres okokból autót visszahívnia” – mondja Zhang európai vezető. A berlini új fejlesztési központnak hozzá kell járulnia ahhoz, hogy ez így is maradjon.