A magas energiaárak miatt kaszálhatja el legújabb akkugyárát a VW

0

Legtöbb helyen az olvasható, hogy az elektromos autók folyamatosan növekvő elterjedésével párhuzamosan az akkugyártási kapacitások is nőnek. Legyen szó külsős beszállítókról, vagy éppen egy adott autógyár saját kézben tartott termeléséről. Egy dolog eddig biztos volt: a gyártói kapacitások növelése.

Ennek fényében kissé meglepő, ha igaz lenne a német folyóiratok által megszellőztetett hír, miszerint a Volkswagen elkaszálta azt a második akkugyárat, amit az Emden melletti autógyára és a már létező akkugyára mellé tervezett. A Spiegel, vagy éppen a wirtschaftsWoche szerint viszont pontosan erre készül a német autógyár. Az ok egyszerű és annyira fájdalmas is: a magas energiaárak.

A Spiegel a céghez közeli forrásokra hivatkozva azt mondja, hogy a németországi energiaárak túl magasak egy második alsó-szászországi akkumulátorgyárhoz. A VW meglátása szerint az Emdenbe tervezett új akkugyár jelenleg gazdaságilag nem lenne életképes. Ennek ellenére a Volkswagen megerősítette, hogy ragaszkodik azon tervéhez, hogy 2030-ig körülbelül éves szinten 240 GWh kapacitást legyártani képes gyárhálózatot építsen Európában, de nemzetközi összehasonlításban versenyképesnek kell lennie a cellaköltségek tekintetében. Alsó-Szászország minisztere, Stephan Weil többször kardoskodott már egy második cellagyár létrehozása mellett Emdenben, de a felügyelőbizottság az ezzel járó költségek miatt leszavazta végül a második akkugyárat.

Kellemetlen látni, hogy az ilyen, a jövőt megalapozó beruházások megvalósítása késik, vagy éppen visszavonásra kerül. Ennek fényében érdekes lesz látni, hogy a VW hogyan valósítja meg 2030-ra tervezett évi 240 GWh legyártott akkucellát, amit még a 2021-es Powerday rendezvényen határoztak meg, mint teljesítendő célt.

Az európai akkugyártás tekintetében ma még csak Salzglitterre és Wolfsburgra (Trinity gyár) számíthat a VW Csoport, ezen kívül pedig hamarosan a spanyol kapacitások (Sagunt, 40 GWh/év) is erősítik a vállalat terveit. De ne felejtsük el a Northvolt is gyártja majd Svédországban a VW szabványos akkucelláit. Egy kelet-európai üzemről is folytak állítólag a tárgyalások, de a helyszínről és a beruházásról szóló konkrét döntést 2022 decemberében elhalasztották későbbre, szintén a gazdasági bizonytalanság és a térség magas energiaárai miatt. A VW egyelőre nem közölt további részleteket a tervezett 5. és 6. akkugyáráról.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!