A Volkswagen új akkugyárat épít Spanyolországban

0

Az európai autógyártók folyamatosan fejlesztik a saját akkugyártási kapacitásaikat. Ezt kell tenniük, ha tartani akarják az iramot a világ többi nagy márkájával. Egyre inkább úgy fest a dolog, hogy minden nagy autógyártó a saját kontinensén belül akarja megoldani az akkumulátorgyártást. Kivéve a Tesla, akik bődületes bővítést terveznek Kínában, az ottani igényeket pedig leginkább helyi gyártókkal akarják fedezni. De elég csak a GM, vagy a Ford terveit megnézni, az Egyesült Államokban is igen szép számmal fognak akkugyárak felépülni.

Európa szempontjából szintén érdekes lesz a következő pár év. Számos európai akkugyártó kezdi meg működését, elég csak a svéd Northvoltra, vagy az angol Britishvoltra gondolnunk. Innen majd számos márka fogja beszerezni az akkumulátorokat, de persze minden nagyobb név már most gondoskodni kezdett a saját gyártói kapacitás kiépítésről egyaránt.

Az egyik ilyen húzónév a Volkswagen, akik a tavaly márciusi Power Day című rendezvényen ismertették a vállalat stratégiai terveit a következő évekre. Akkor elhangzott az is, hogy a Volkswagen Csoport 2030-ig hat saját akkugyárat épít majd fel a kontinensen, egyenként 40 GWh kapacitással segítve a márkacsoport elektromos autós terveit.

Eddig két helyszín az, amit biztosan ismerünk. Az első gyár a már épülőben lévő, Northvolttal közösen üzemeltetendő gyár a svédországi Skellefteå mellett. A második üzem a márka salzglitteri újrahasznosító üzeme mellett épül meg. Itt kezdetben csak 16 GWh-val számoltak, de természetesen a bővülés itt is megjelenik majd, a gyártás 2025-ben kezdődhet el.

A további 4 üzemről eddig nem voltak hírek, talán csak annyi, hogy a harmadik Spanyolországban (erről a VW a 2021 júliusában tett említést először), míg az ötödik valahol Közép-Európában, a hatodik pedig talán Németországban épülhet majd meg.

A harmadik gyár országát tekintve helyesek voltak az infók, amiket most spanyol lapértesülések is megerősíteni látszanak. Ezen infók alapján tudható, hogy a Volkswagen döntött a Csoport spanyolországi akkumulátorcella-gyárának helyszínéről: a kelet-spanyolországi Valencia tartományban, Saguntban épül fel, évi 40 GWh kapacitással. Sokan a Martorell melletti üzem bővülésében bíztak, ám úgy tűnik, hogy egy teljesen új helyszínt választott a Volkswagen. A projekt értéke 3,5 milliárd eurós lehet, megvalósulásával pedig 3500 új munkahely jönne létre.

Egyes infók szerint az itten üzem nem csak a Volkswagent szolgálja majd ki, hanem a Forddal közös munka révén a kék ovális márkát is, hiszen 2020 nyara óta tudni, hogy a Ford bérli a MEB padlólemez technológiáját, csak éppen még nem tudni, hogy mit épít meg rá. Az amerikaiak Almussafes mellett gyárthatják majd ezt az újdonságot, ami talán pont a Ford Puma tisztán elektromos változata lesz?

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!