420 kW-os töltővel jelent meg Európában egy kínai gyártó

0

Ahogyan haladunk előre az elektromos autók terjedésének idősíkján, úgy találkozhatunk egyre nagyobb teljesítménnyel a vonatkozó töltések kapcsán. Pár éve az 50 és 150 kW közötti értékek voltak az elérhető legjobb töltési értékek, ám ma már ott tartunk, hogy egy magára valamit is adó, Európa-szerte működő hálózat inkább a 350 kW környékén mozog.

Ez persze önmagában kevés, a sikeresség érdekében az autóknak is tudni kell fogadni ezeket a brutális teljesítményeket és az abszolút felső-kategóriát leszámítva manapság a 100 és 250 kW közötti értékek a megszokottak és az elérhetőek a hétköznapi ember számára is megvehető e-autók között. Ettől függetlenül persze a fejlődés nem állhat meg, és ez így is van jól, hogy előbb a töltési teljesítmények legyenek meg, amiket követhetnek majd az autók által felvehető értékek.

A nagy töltőhálózatok általában vagy saját fejlesztésű és gyártású oszlopokat (Pld.: Tesla Supercharger), vagy külsős gyártó termékeit használják. Ez utóbbi mezőnyt erősítené egy kínai gyártó, az XCharge, akik legfrissebb töltőoszlopukat hozták el Európába, 420 kW töltési teljesítménnyel.

A vonatkozó sajtóanyag értelmében az új oszlop a C7 típusnevet kapta és elsőként Norvégiában (Oslo) jelenik majd meg kipróbálható formában. Ezt követően pedig hamarosan elérhető lesz a kalibrációs előírásoknak megfelelő változat is a különböző EU-s szolgáltatók számára. A rugalmas töltéselosztásnak köszönhetően egyszerre két jármű is tölthető egy oszlopról, ám a közleményben nem szerepel, hogy az oszlop két töltőpontja között mekkora lépésekben osztható fel a teljesítmény.

Míg a töltési folyamatot egy kisebb érintőképernyő vezérli, a másik, 21,5 hüvelykes LCD-képernyő személyre szabható, például reklámokkal vagy további információkkal. Így az üzemeltetők bevételhez juthatnak például a reklámokból. A burkolatba integrált dizájn LED-lámpák animálhatók, a színek pedig testre szabhatók – így például a töltőoszlop könnyen megtalálható egy nagy parkolóban. A brutális töltési teljesítmény ellenére a töltőoszlop mindössze 80 x 90 centiméteres alapterületet igényel, ami azt jelenti, hogy utólag könnyen felszerelhető akár már meglévő parkolóhelyek mellé is. A sajtóközleményben az XCharge nem közli, hogy a töltőoszlopon kívül szükség van-e külső elektromos szekrényre is. A C7 azonban állítólag megfelel a DIN 18040-3 szabvány összes előírásának, illetve az oszlop a németországi és európai használatra vonatkozó összes többi műszaki és építési előírásnak is megfelel.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!